• jen bossman

hur mycket har ni gått upp i vikt vecka 22-23?

jag var hod barnmorskan häromdagen och det visade sig att jag bara gått upp 0.8 kg på 22 veckor... barnmorskan tyckte att det var lite lite. med mitt förra barn hade jag gått upp 5-6 kg vid det här laget och ändå så ät magen större den här gången.. hmmm.. hur mycket har ni gått upp, bör jag oroa mig?

• Svar på tråden hur mycket har ni gått upp i vikt vecka 22-23?
  • Me o Mike

Jag är i vecka 20.. Jag har gått upp kanske 5 kg.

• habibty81

jag är i v 21 nu och jag gick ner tre kg i början för att jag inte hade någon matlust. Nu har jag gått upp de tre kilon jag förlorade men inget mer.
    Min bm är också orolig för att jag inte gått upp i vikt.
    Jag tar det med ro.Jag har supersvårt att gå upp i vanliga fall också. Är en spinkis av naturen!

• Me o Mike

En "vän" till mig gick upp 4 kg TOTALT!!

• Bilja

22kg med första men det var i vecka 20 kommer inte i håg i vecka 22-23

• jen bossman

ok.. jag kräktes också mycket i början men jag skrev ju inte in mig förrän jag var i vecka 14. så första vikten togs efter att jag slutat må illa. jaja, kanske inte behöver oroa mig så mycket. första graviditeten gick jag upp 12 kg sammanlagt

• Ayle

är i vecka 23+ och har gått upp ca1kg. min bm säger att jag kommer gå upp senare..
    jag jick upp ganska mycket med mina andra två.. kram

• sweetsugarcandy

Är i vecka 21 har gått upp några hekton precis som dej med. Har haft svårt med illamående och så. Har även lite svårt att få i mig normalstora portioner mat.
    Men har alltid varit spinkig och väger ca 48-49 nu, och är 1.67 cm lång. Så underviktig är jag nog. Men jag kan inte göra så mkt åt det, har alltid försökt gå upp i vikt. Men min undervikt har aldrig varit nåt problem, inget min kropp mått dåligt över vad jag märkt iaf. Aldrig varit sjukare än andra eller så. Min kropp bara är så. Jag tror inte jag Kan gå upp så mkt i vikt faktiskt. Alla är väl olika.

• bennysson

jag gick ner tre kilo i början av grav. vägde mig hos bm för en vecka sedan vägde då i v 21 (50,8 kg) på inskrivningen 51,2 kg. Så jag har inte gått upp någonting från  min startvikt.. men det kommer, tror inte man ska oroa sig, bara man får i sig mat och vätska och lite järntabletter :)

• Nica74

5,4 kg i 23 fulla veckor. Med första barnet började jag inte plussa på min startvikt för ens i v. 25. HAde då tagit igen de 5 kg jag gått ner i början.

Mamma till Hugo-98, Milo-00 & Irmelin-05 + Liten Bf 13/3-08
  • TriXiiie

i vecka 20 hade ja ggått upp 20 kg... gick upp 35 totalt!
    Men du ska inte oroa dig.. ALLA är olika!

Svar på tråden hur mycket har ni gått upp i vikt vecka 22-23?