• Pluttesnuttan

Hur lång tid efter att era barn började resa sig utmed möbler tog dem sina första steg?

Min flicka är 11 månader om en vecka. Hon har precis börjat krypa på knäna och har rest sig upp själv mot några möbler. Ca 4 ggr. Hon e ganska ostadig och kan inte gå om man inte håller henne i båda händerna. Hur lång tid tog det för era barn innan de kunde gå några steg själv?

• Svar på tråden Hur lång tid efter att era barn började resa sig utmed möbler tog dem sina första steg?
  • snillis

Sonen reste sig mot möbler när han var 7 månader, gick med stöd någon månad senare och släppte sedan taget och gick stabilt veckan innan han var 10 månader.

• Lilla K

Min son började resa sig mot saker när han var 10 månader, och tog sina första, egna stapplande steg häromdagen. Han är 16 månader - det tog alltså 6 månader! Han är stadig, men en liten fegis!

• Firren1

Ungefär tre månader här oxå. Min son lärde sig krypa när han var sju månader. i samma veva ställde han sig upp och gick mot saker. Strax innan han vart tio månader kunde han släppa taget om saker och ta några steg själv. Nu är han tio månader och en vecka och kan gå själv från ena sidan av rummet till den andra. Det blir mer och mer för varje dag.

• vivi85

ungefär en månad.. dottern började krypa vid 10mån å ställde sig upp mot möbler i samma veva.. ´nu när hon blev 11 mån tog hon sina första steg.. :) Nu blir hon 1år den 27:e å kan gå mellan 10-25steg.. :)

• McIris

LillaK;Ja du har verkligen rätt att det har med fegheten o göra Min lilla feglisa lär inte kunna gå själv på ett tag, hon tar det säkra före det osäkra. Hon är 11,5 månad.

• cicci85

han gick längs möbler när han va 6,5 månad, tog några steg själv när han av 9 månader och gick själv när han va 10 månader...
    Så tre månader från att gå längs möbler till att ta några steg utan att hålla i...

• Aquagreen

Min son reste sig efter möbler vid 6 mån ålder, gick helt själv vid 11 mån

• Megazen

Min son reste sig efter möbler vid ca 7mnd, gick med gåvagn vid 8 mnd, men gick inte själv för han var över 1 år.

• Suskiv

Reste sig mot möbler vid ca 6 månaders ålder. Gick utan stöd vid ca 9 månaders ålder.

• Eli06

för vår son gick det snabbt. han började resa sig i badbaljan runt 10 månader men inte vid möbler. inte förrän han var nästan 11 månader gjorde han det, när han var drygt 11 månader så tog han sina första steg!

• gotland

För sonen tog det 5 månader. Började resa sig mot möbler vid 7 månader pch gick vid 12 månader.

För dottern tog det 3 månader. Började resa sig mot möbler vid 6 månader och gick vid 9 månader.

(¯`°?.¸ ღ Billy 040523 Alma 060710 ღ ¸.?°´¯)
  • milliotindra

2veckor. Hon reste sig när hon var 7mån och gick när hon var 7½mån

• JennyHjortron

Hej, min son har inte rest sig mot möbler men har gått när man hållit hans händer sedan ca 6 mån. Idag ( 1 vecka innan 10 mån) tog han sina första staplande steg utan att hålla i mina händerna.

• bella00

min lilla reste sig efter möbler när hon va 6 1/2 månader och går när hon va 8 månader nu är hon 10 månader och springer! ser jättekul ut eftersom hon är så bredbent när hon går!!!

• Lovali

hon gick runt möbler vid 8 månader & släptte dem sedan på 11 månaders dagen, mao 3 månader

Svar på tråden Hur lång tid efter att era barn började resa sig utmed möbler tog dem sina första steg?