• Liten Stjärna

Gnäller så fort hon åker bil

Vår hund börjar gnälla och yla när man åker bil. Så fort bilen startar så börjas det.. Innan hon hoppar in i bilen är hon hur glad som helst och när vi ska åka iväg så börjas det.. Det hjälper inte om man säger till hon utan bara fortsätter.
    Åksjuka misstänker vi inte att det är.

Ngn som har erfarenhet kring detta? Det är ett företag att ta sig någonstans..hon är rent av skitjobbig!

• Svar på tråden Gnäller så fort hon åker bil
  • Miss HoneyBunny

Hej!
    vår hund gjorde oxå dt i början, men vi försökte vänja av hunden. I början fick han ligga i bilen och kanske tugga på ett ben. Sen utökade vi det med att vi minst en gång om dagen åkte en liten sväng, kanske bara runt kvarteret en minut, sen vart det 5 min, sen 10 min... Nu går det hur bra som helst.
    Ett tips kan vara att hunden får åka i transportbur. Hundar kan känns sig mindre oroliga om dom vistas på mindre yta. Jag tycker det gick bättre med vår hund när vi använde buren, annars flög han bara runt och hoppade i hela kombiutrymmet.
    Hoppas det här kan vara till nån hjälp. Lycka till,

• mysmatte

Låter som min systers golden tik hon yllar och gnäller sig igenom bilresor men i hennes fall beror det på att hon för ett år sedan knappt åtkte bil och att hon nu åker nästan varje dag. Hon blir så glad av sig, det hjälpte lite för dem att skaffa hundbur. Hon kan hålla tyst i 2 minuter. Sen så om dottern i familjen åker med i bilen så sitter hon där bak och sprutar vatten på hunden om hon yllar vilket hjälper till. Men mycket bilåkande kan hjälpa till hunden kanske känner sig otrygg? Hra ni hundbur eller liknande?

• Liten Stjärna

Vi har ingen ingen hundbur..och hon far också fram och tillbaak i bilen..vi har galler mellan bagageutrymmet och baksätet, men hon vill y.o.m pressa huvudet ellan glipan för att vara med så mkt som möjligt. det är som att hon blir så exalterad och börja flåsa jättekt.. Som att hon är sjukt förväntasvull bara för att man åker bil.

Men ni säger att bur hjälper? Då måste vi nog skaffa det..för snart får vi en bebis och det kommer vara omöjligt att åka bil med allihop samtidigt sen när hunden gnäller så mkt så fort man bara ska runt kvarteret

• mysmatte

Låter som ni värkligen behöver en bur som gör henne trygg och stabil i bilåkandet. Skaffar du en halvbur så hr du ju plats bredvid buren för packning. Buren blir hennes plats i bilen, med sin hund filt och så. Tror allt kommer blir mycket bra då. Se till att skaffa en bur med två öppningar av säkerhetsjäl!

• Miss HoneyBunny

Pröva skaffa en bur. Jag tror hunden kommer bli mycket lugnar, sen är det mer säkert för er alla! Jag vill inte att min hund ska ligga brevid vagn och packning vid en eventuell krock.

Svar på tråden Gnäller så fort hon åker bil