• Jenny28

Hur känns sparkarna vid säte?

Jag har en fråga. Jag är sååå tveksam om min prutta i magen ligger med rumpan upp eller ner. I onsdags låg hon neråt med rumpan men i torsdags hade hon vänt sig då jag kollade på Ul. Men nu känns det som hon vänt sig igen.
    Såhär känns hon i magen. Under högra revbenet är en stor knöl, alltså huvet eller rumpan då. Under det andra revbenet ligger alltid nåt som känns som en fot eller armbåge eller nåt litet som putar ut. Hickan känns alltid uppe under revbenen. Känner aldrig nåt nere förutom nåt tryck ibland.
    Hur känns det för er?

Så otroligt svårt att avgöra själv tycker jag.
    När jag kände i onsdags kväll att hon vänt sig med huvvet ner så kände jag inte de där vassa knölarna på vänster sida av magen längre utan de var helt borta. Men i torsdags var de tillbaks. Hmmmm

Tacksam för svar

ps jag e i v. 37 dvs 36+5

• Svar på tråden Hur känns sparkarna vid säte?
  • DazQueen

Ja du som beskriver det så känner jag med samt att jag känner grymma sparkar rätt på urin blåsan ibland min ligger i snedläge-sätes. Så jag tror att din med har vänt sig igen och ligger nog med rumpan ner speciellt om du känner hickan under revbenen. Vilken vecka är du i? jag är 36+2

• dec06

Jag känner hickan nere på höger sida å min ligger med huvet nedåt. De flesta stora sparkarna och tryck är uppe under revnebenen och bara småvift med förmodligen armarna nere.... Hoppas din vänder sig snart igen

• TanjaS

Min bebis ligger med huvudet på vänster sida och rumpan nedåt och fötter på höger sida... Den buffar alltid på höger sida eller nedåt sin rumpa till dvs neråt...

• mads80

Min bebis ligger med huvudet neråt, den har ryggen åt vänster och armar och ben åt höger. Jag känner mest sparkar på höger sida både uppe, på sidan och långt ner. På vänster sida känner jag en rygg, men ibland ligger den rakt upp. När bebisen hickar känns det på lite olika ställen, både ner nere och på sidorna. Jag läste någonstans att man känner hickningarna bäst genom bebisens rygg, de är starkast där.
    Lycka till!

• Jenny28

Hej
    Tack för era svar. Tycker det är grymt svårt att kunna avgöra hur hon ligger.
    Jobbigt e det. Men på onsdag ska jag kolla med bm hur hon ligge roch är då i v. 38 dvs 37+2. Så det är ju inte försent för ett vändningsförsök då i såfall.
    Vilken buse att hålla på att rulla runt alltså.

• Hanna36

När min dotter låg i magen( Säte) så kände jag bara sparkar/rörelser inåt/nedåt i magen.. och så det stora huvudet som guppade i min magsäck! *uuuurk*

• Jenny28

Ja som sagt. Hur ska man kunna avgöra om det rumpan eller huvet. Bägge antar jag är två stora klumpar
    Sparkarna känns som de börjar uppe under revbenen och dras liksom neråt över magen Jaja, på onsdag lär jag ju få veta om inte annat

• Jessys

när ja hade min son i magen (han låg i säte) så var hans huvud under mina högra revben. det kändes kan jag lova! Han låg lixom dubbelvikt för precis under huvudet var hans fötter och låg med rumpan på min vänstra sida.

• Jenny28

jessys: ok, för jag har ju en stor klump under högra revbenet. När jag sitter får jag liksom sitta o trycka på den för att den inte ska skava upp mot revbenen. Men kanske det lika gärna kan vara rumpan.
    Men jag tycker att om det vore rumpan som var där så borde inte det kännas så tydligt på andra sidan. Under vänstar revbenen för där känns alltid det där spetsiga som drar längs med magen hela tiden, som en fot eller liknande.

Man kan ju sitta o känna o spekulera sig fördärvad *asg*

• Leoella

Som det verkar har min bebis legat i sätesläge lääänge nu. Huvudet är uppåt och buktar oftast på höger sida ovanför naveln, men ibland ligger den med huvudet vänster om naveln. Sparkar och boxningar känns i princip alltid på höger sida, ganska långt ut på magen; en bit nedanför huvudet.

Svar på tråden Hur känns sparkarna vid säte?