• IVFmamma

Hemlös katt?

Nästan varje dag i 2 veckor så kommer en katt in till oss och äter upp våra katters mat. Jag är lite osäker på vad jag ska göra, de som bodde i huset innan oss hade en katt berättade de men om de tog med sig katten till sitt nya hem vet jag ej. Jag blir så fundersam om katten inte har någonstans att bo (med tanke på att det är vinter) eller så är jag bara nojjig för att jag har tittat på för mycket "Hitta Hem"? Vad skulle ni göra?

• Svar på tråden Hemlös katt?
  • Jezzico

kan du klappa katten så kolla öronen om det finns nån nummer kolla upp det kasnke?
    höra med grannar?

Donnie 050216
  • Minikatt

Prata runt med grannarna och hör om det är nån av deras katt. Känner ingen till den så skulle jag ta hand om den om jag hade möjlighet

• stenfalk

Jag tycker inte att du är nojig. Försök kolla om den är märkt, och ta i så fall reda på ägaren därifrån. Annars tycker jag du kan sätta upp lappar och höra runt om det är någon skatt. Annars kontakta något katthem eller förening som tar hand om övergivna katter där du bor. Stackarn ska ju inte behöva vara ute nu när det är vinter!

• IVFmamma

Jag har tänkt att gå runt till grannarna så jag får prova det först. Ska även ringa till de som bodde här förut, de kanske tror att katten ska klara sig själv... Tyvärr så kan jag inte komma åt och klappa katten, min hund blir galen när hon ser den/känner lukten och katten får panik. Men jag är sån djurvän att jag ligger och oroar mig på natten över den stackars katten som kanske är ute när det är kallt. Jag är galen...jag vet...

• stenfalk
    IVFmamma skrev 2007-11-17 16:59:44 följande:
    Jag har tänkt att gå runt till grannarna så jag får prova det först. Ska även ringa till de som bodde här förut, de kanske tror att katten ska klara sig själv... Tyvärr så kan jag inte komma åt och klappa katten, min hund blir galen när hon ser den/känner lukten och katten får panik. Men jag är sån djurvän att jag ligger och oroar mig på natten över den stackars katten som kanske är ute när det är kallt. Jag är galen...jag vet...
    Du är inte det minsta galen! Jättebra att du bryr dig!
  • Minikatt
    IVFmamma skrev 2007-11-17 16:59:44 följande:
    Tycker inte att du är galen, jag hade gjort samma sak. Tycker det är underbart att du bryr dig!
Svar på tråden Hemlös katt?