• Joma

Nasin nässpray och gravid

Hej allihopa!

Jag har läst på fass.se att det ska vara ok att använda nasin nässpray när man är gravid men vill ändå kolla lite med er här på FL.

Jag har svårt att sova på nätterna pga nästäppa och en rejäl förkylning.

Är det ok att använda nasin nässpray när man är gravid? Vill absolut inte göra det om det på något sätt kan skada mitt barn.

Väldigt tacksam för svar!

• Svar på tråden Nasin nässpray och gravid
  • CarlHerman

Litar du mer på personer på FL än FASS vars uppgifter bygger på seriös forskning?? Ja det är ok eftersom fass säger det.

• Shirley

Ja det är oki. Jag använnde det (tyvärr) under halva min förra graviditet. Jag vart beroende, kunde inte andas utan nässprayen...

• Cicci1981

Jag har använt Renässans plus under hela graviditeten och det har funkat jättebra! Nästäppan går bort om man tar den o väntar 5 minuter sedan snyter näsan och tar två till tre sprut till! Den är helt ok att använda hela tiden!

Annars har jag förstått att det inte är några problem att använda typ nassin men bara 10 dagar som vanligt!

• Joma

Epic:

Självklart inte. Det va en onödig kommentar som inte uppskattas.

Jag undrade bara om det fanns någon som visste, hade erfarenheten under tidigare graviditeter eller som hade hört något annat. Jag har nämligen fått olika svar från mina läkare.

Tack övriga för era svar! :)

• Djinaj

Det skadar inte ditt barn!

Det enda som möjligtvis kan bli skadat är dina slemhinnor i näsan.

Svar på tråden Nasin nässpray och gravid