• Cissi o Nattis

Köpt ny bildskärm, en död pixel går det att byta den?

Jag har köpt en ny dator och ny bildskärm på onoff, när jag kommer hem och installerar så visar det sig att det är en död pixel på dataskärmen, altså en liten prick som ständigt är där, kan jag byta ut skärmen och få en ny tror ni???
    Eller är den lilla pricken för "fjuttigt" fel???

• Svar på tråden Köpt ny bildskärm, en död pixel går det att byta den?
  • skorpionen80

Beror på vad affären och tillverkaren har för garantier.

• Februarii

Beror nog på. Makens föräldrar köpte en dator med skärm och någonstans (i medföljande bok kanske) stod det att ett visst antal döda pixlar var "tillåtet". De hade en som verkligen gick maken på nerverna

Mamma till Ida 060225 och Jonathan 071019
  • FrökenR

Jag skulle åkt tillbaka o bytt till en ny skärm

• Cissi o Nattis
    FrökenR skrev 2007-11-17 23:11:47 följande:
    Jag skulle åkt tillbaka o bytt till en ny skärm
     funderar på att göra det.. känns så himla trist, när det är helt nytt och så är det en lysande röd prick där hela tiden
    Dom har ju bytesrätt på onoff så om det nu skulle vara så att det inte är skäl nog att få en ny så har jag väl rätt till att byta till en helr annan skärm? Kan jag göra så om dom nekar mig att få den utbytt??
  • c0ol

suck som folk har skrivit här så beror det på vad tillverkaren av din skärm har för policy, och för att kunna svara på det så behövs en liten men ack så viktig detalj, vad är et för skärm? alltså tilverkare och modell

• giftgrodan

jag hade en död pixel och fick inte byta, men som sagt, det beror ju på vad det är för garantier på just din...

• cheber

Ja det borde nog gå bra om du inte säger något om pixelfelet.
    Dock kan det bli lite "jobbigt" att byta igen om du får pixelfel på den nya skärmen också (om de nu kan se på kvittot att du redan bytt skärm förut).
    Det är kanske bäst att utnyttja öppet köp och handla skärmen på nätet istället.

Företagen anser att man inte kan göra "perfekta" skärmar. Jag anser dock inte att man ska acceptera defekta produkter.

• c0ol

Du väljer ju själv när du handlar din skärm, företagen är väldigt öppna med vad dom anser är en defekt skärm pga pixelfel, så det är ju bara att välja en tillverkare som har bäst.
    finns en bra sammanställning på dustins hemsida. Du har stora möjligheter att som konsument välja, och det här kanske inte ens är ett problem, det får vi se när ts skriver vilken skärm det gäller

• ÄlskaFamiljen

Det är bara att åka tillbaka, säg att det är en död pixel. Dom kan absolut inte neka dig en ny bildskärm. Du byter till en annan eller får pengarna tillbaka.

Lycka till.

Svar på tråden Köpt ny bildskärm, en död pixel går det att byta den?