• ericas mamma

Skrållan docka

Ha funderingar på o köpa en skrållan docka, från vilken ålder passar dom? dottern blir 2år i feb, men tänkte köpa i julklapp till henne. Nån som vet, eller har ni köpt till era barn i samma ålder som min dotter?

• Svar på tråden Skrållan docka
  • Lola Jämtland

Skrållan har en lillasyster som heter Lillan. Hon är lite mindre i storleken o passar kanske ett mindre barn bättre?

Bara ett tips.

//Blir det nånsin våran tur.....
  • ericas mamma
    Lola Jämtland skrev 2007-11-18 00:05:57 följande:
    Skrållan har en lillasyster som heter Lillan. Hon är lite mindre i storleken o passar kanske ett mindre barn bättre? Bara ett tips.
    aha okej, tack för tipset
  • Lola Jämtland

Min dotter har Lillan o hon gillar den än idag fast att hon är 7½ år.

• Milda79

Funderar oxå på Skrållan. Dottern blir 3 i februari.

• ericas mamma
    Lola Jämtland skrev 2007-11-18 00:08:19 följande:
    Min dotter har Lillan o hon gillar den än idag fast att hon är 7½ år.
    aha okej, där ser man vet du om dom ligger i samma prisklass?
  • Lola Jämtland
    ericas mamma skrev 2007-11-18 00:13:06 följande:
    aha okej, där ser man vet du om dom ligger i samma prisklass?
    Nä, ingen aning men jag kan tänka mig att Lillan är något billigare iom att hon är mindre o inte lika "känd" som Skrållan.
  • ericas mamma
    Lola Jämtland skrev 2007-11-18 00:14:40 följande:
    Nä, ingen aning men jag kan tänka mig att Lillan är något billigare iom att hon är mindre o inte lika "känd" som Skrållan.
    aha okej, får dra till en leksaksaffär o ta en titt tack ännu en gång för tipset
  • Mymlan74

Elvira fick en Skrållandocka när hon fyllde två år. Hon gillade den men hon var alldeles för liten egentligen.... Hon visste att man skulle byta sångskivan i dockans rygg men hon kunde ju inte själv.

*En trebarnsmamma hinner aldrig bli sysslolös*
  • Evve81

Min dotter fick både skrållan och lillan när hon fyllde 2 ifjol och hon älskar dem!

• Emla03

Så här när julen närmar sig så kan man passa på att köpa en skrållandocka om man vill. De blir nämligen ca 100 kr billigare ( i alla fall i våra affärer) då. Sedan kan man ju ge den i present när barnet blivit lite större om man tycker att dockan känns stor och otymplig.

Svar på tråden Skrållan docka