• Johannapanna

Nån som har hyrt babyskydd på ntf i Göteborg?

Jag har hört att man kan hyra babyskydd på ntf. På deras hemsida står det dock inget om vilka modeller de har. Nån som vet?

• Svar på tråden Nån som har hyrt babyskydd på ntf i Göteborg?
  • ludenben

jag vet folk som har gjort det som vart nöjda. På vårt BVC finns info om det.

• Johannapanna

Tack ludenben!
    Nån mer?

• auti

Vi hyrde till vår son när han var bebis (han är 3 nu) Tyvärr minns jag inte modellen men de som arbetar där är verkligen kunniga om detta med bilsäkerhet, de arbetar dessutom inte för ett speciellt företag o försöker sälja på än något...

Har du frågor om kommande bilstolar så är det bara att fråga dem. Åk till dem o fråga =)

• Johannapanna

auti: A, ska göra det, men jag hade inte tålamod att vänta ända till måndag. Ska ringa imorgon.

• Daggkåpa

Ett tips till: man kan hyra på babyboom i Högsbo, funkade jättebra

Annars kan jag bara hålla med om att NTF är bra, fick hjälp att montera och kontrollera den "vanliga" bilstolen när vi hade köpt den. Kändes bra att någon med vana kollade att den satt rätt.

• Johannapanna

Daggkåpa: Tack för tipset! Kanske en dum fråga, men är hyrstolarna moderna och fräscha eller är det gamla stolar som de inte får sålt typ?

• Daggkåpa
    Johannapanna - vi hyrde en ny (kostar 500 kr), men de hyr även ut begagnade (kostar 300 kr). Men jag tror det varierar om de har nya eller gamla, de har ju inte hur många som helst som är nya, för nästa gång är de ju begagnade. Samtidigt så slits de ju så lite på 7-8 månader.

Men jag ville inte hyra en "ljusblå med gula ränder och rosa prickar" om du förstår vad jag menar, jag ville gärna ha en svart eller annan diskret färg. Tur att man fokuserar på viktiga saker Den vi hyrde var som sagt ny, svart och såg ut som på bilden.

http://www.britax.se/Rock-a-tot.htm
  • Johannapanna

Daggkåpa: Tack! Kostade den alltså 500 kr totalt? För hur lång tid?

• Daggkåpa

Upp till 9 månader, men jag tror ett normalstort barn cäxer ur den vid 7-8 månader, om inte annat för att mammas och pappas ryggar går av pga allt bärande

Svar på tråden Nån som har hyrt babyskydd på ntf i Göteborg?