• Anonym

Kraftigt överviktig och Gravid , Någon som är eller var det !!

Jag måste fråga finns det någon här som har varit krftigt överviktig över 120kg och varit eller är gravid.

Hur gick det , Hur var garviteten och förlissningen ??

Hoppas det finns någon som vill berätta.

• Svar på tråden Kraftigt överviktig och Gravid , Någon som är eller var det !!
  • Inana83

Hej!

Jag är kraftigt överviktigt eller fet om man tittar på mitt bmi!
    Innan jag var gravid vägde jag 117kg.
    Min graviditet är hittils så normal den kan vara, har fått foglossning men det kan man ju få även om man inte är fet!
    Allt annat är jättebra säger min barnmorska och jag mår bra, bebis växer precis som han skall där inne
    Var också orolig innan jag blev gravid att min övervikt skulle göra min graviditet jobbig men än så länge tror jag inte jag har det jobbigare än någon annan gravid faktiskt. Förlossningen återstår ju att se hur den blir, men jag har hittils inte oroat mig så mycket för den faktiskt(konstigt nog)

Jag vet att du i ts säkte människor som vägde över 120 kg men jag är ju inte direkt långt därifrån så jag tog mig friheten att svara!

• Anonym

Min längtan efter ett till barn och SÅ stort. Men jag kanske gör fel som blir gravid igen med min övervikt väger 130kg så det är mycket men jag mår bra och rör på mej mycket.

Jag kämpar med vikten men går inte ner så mycket har altid varit stor.
    Gör jag fel om jag blir med barn , Vill så gärna...

• Anonym

MIn bästa kompis är kraftigt överviktig, hon har legat på runt 120 kg, men även över i perioder,  men nu gått ned till 110. Hon har fött 4 barn, inga problem med att bli gravid. Dock har hon spytt som en gris i 6 månader med alla barn och det har ju inte med övervikten att göra utan att hon inte tål hormonerna som graviditeten tillför. I övrigt så har hon mått rätt bra under graviditeterna.

HOn har fött 4 stora barn, inget under 4 kg och förlossningarna har gått som en dans. Inge smärtstillande förutom lustgas med de 2 första. Sista barnet fick hon i februari i år och då hann de vara inne på förlossningen i 5 min innan sista tösen kom. Hon höll på med andra ord på att komma i bilen.

Lycka till!!

• Inana83

Gör du fel, nä det tycker jag inte! Ingen kan säga om din graviditet blir jobbigare eller mer riskfylld för att du är överviktig för den blir inte det för alla.
    Du säger att du mår bra, det är ju jättebra. Min bm sa till mig ibörjan av min grav att riskerna är större för förstföderskor som är överviktiga. Prata med en barnmorska om hur du känner, hon kan ge dig den information som kan vara bra att ha innan du skaffar fler barn.

Önskar dig lycka till

Anonym skrev 2007-11-18 11:28:10 följande:
    Min längtan efter ett till barn och SÅ stort. Men jag kanske gör fel som blir gravid igen med min övervikt väger 130kg så det är mycket men jag mår bra och rör på mej mycket.Jag kämpar med vikten men går inte ner så mycket har altid varit stor.Gör jag fel om jag blir med barn , Vill så gärna...
Svar på tråden Kraftigt överviktig och Gravid , Någon som är eller var det !!