• LillaMy28

Köpa blöjor??

Min mamma ringde nyss å sa att ica maxi hos oss har extra pris på blöjor, tydligen en kartong.

Vi tänkte åka dit och kolla vad det är för blöjor och om de finns för nyfödda, det var antingen pampers eller libero....

Men om vi köper massa blöjor nu och bebisen kommer den 16feb hinner klistret(det som man sätter fast blöjorna med att torka?  Vet inte hur alla blöjor ser ut, arbetar på förskola och där har vi som karborrebands knäppning typ...(liknande )

• Svar på tråden Köpa blöjor??
  • Finasteunge

näää det kan inte förstöras.  
    finns inge utgångsdatum på blöjor.Flört

Jesper 070816¨
  • Danielsmamma

Köp ni blöjor å passa på libero e jätte bra men finns inget utgångsdatum på några blöjor :)

• Småtokig

Det står på blöjpaketen att de ska användas inom 3 år från produktionsdatum. Men det är inga problem att köpa blöjorna nu. Är det ett bra pris tycker jag ni kan slå till och köpa hem lite.

♥Albin 20070116 ♥
  • LillaMy28
      då ska vi åka dit och kika om det är ett bra pris. Tyvärr har jag absolut Ingen koll på vad blöjor brukar kosta, så det kanske blir svårt å veta om det är billigt eller inte...Fundersam
  • idhan

det är lite svårt att köpa blöjor innan barnet kommit tycker jag. Min dotter kunde bara ha pampers annars fick hon eksem och min syster dotter kunde bara ha libero annars bajsade hon ner sig.

• LillaMy28
    idhan skrev 2007-11-18 11:21:24 följande:
    det är lite svårt att köpa blöjor innan barnet kommit tycker jag. Min dotter kunde bara ha pampers annars fick hon eksem och min syster dotter kunde bara ha libero annars bajsade hon ner sig.
    så du rekomenderar att vänta me att köpa massa blöjor hem?
  • idhan

ja jag gör det. Jag vet inte hur det är med andra barn men med min dotter och min systers barn har det iaf varit väldigtr olika och om man har en blöja som sitter fel är det inte så himla roligt att få byta kläder hela tiden. Men jag kan ju inte säga att det kommer bli så, bara hur det var för oss.

• Evve81

Vi köpte ett paket av varje så vi hade hemma. Men vår dotter kunde inte ha pampers utan bara libero.......

• kattaaa

min dotter kan ha alla sorters blöjor, men kör bara på libero.. tycker de  är bäst

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) isabelle 070820 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Vombell

Har blöjor ens kilster numera? tycker att de flesta sorter som vi köper har kardborreliknande saker..

• Mollan

Köp inga blöjor nu! Det är i princip alltid extrapris på någon blöjsort, du vet inte vilken sort som passar just er bebis bäst, och du kommer överösas med rabattkuponger när bebisen föds. Dvs du tjänar inget på att köpa nu! Annars "håller" de ju sig, det är inget problem. Men mitt råd är att vänta!

• Bambiniz

på Maxi/coop mm kostar de 95:- för ett ekonomipack (typ 60 st, varierar med storlek). Sen om man är med i liberoklubben får man ganska bra med rabattkuponger. Vi köper nästsn aldrig ett paket blöjor utan rabatt... Så jag tycker att ni ska vänta.

• JosefineB

I början brukar man alltid få en massa rabattkuponger hemskickat på både libero o pampers. Tror att de första månaderna köpte vi knappt något blöjpaket till fullpris. Om jag vore du så skulle jag isåfall köpa lite större storlekar nu på rean.

• AnniPanni

Vi har typ ett paket pampers o ett paket libero - dereas newborn o mini. Vet av erfarenhet att vissa blöjor passar på vissa barn, o på andra inte alls. Man får prova sig fram i början o se vilket märke som sitter bäst så vi har bara ett paket av varje sort. Med första dottern funkade pampers bäst, med andra libero o då var de ändå nästan identisk stora vid födseln.  

Svar på tråden Köpa blöjor??