• minskaivikt

hur ofta är okej att en hund spyr "galla" ?

Ja hur hofta är det okej om en hund spyr "galla" ?
    Kan det vara något fel om den spyr ofta?..

Jag har inte tänkt på det så mycket förut, möjligen för att min hund alltid markerat när han velat ut, så jag har alltid släppt ut han på baksidan då han velat ut fort fort fort, och efter det gått ut och gått med han..
    Men nu är det värdens lerpöl¨på baksidan, så han får inte gå ut där, och då blev det mer påtaligt, han spyr säkert galla varje dag

gul/gtönt aktigt, ibland när vi kommer hem, har han spytt, det har jag tänkt på men, även tänkt att jaja han har väll stoppat i sej något grässtrå eller så när vi var ute..

Så idag när sambon sa, nu har han spytt igen, ringde en klocka, han spyr ju ofta, säkert en gång om dagen!

Ska ringa vet på Måndag, då vi bor i buchen o här finns ingen vet på helgerna.

Men någon som vet vad det kan bero på??

• Svar på tråden hur ofta är okej att en hund spyr "galla" ?
  • bebbe made in italy

Vet inte vad det beror på, men min hund är sån i peroider. Hon kan spy så i flera veckor och sedfan spyr hon inte på ett par månader. Har aldrig tänkt på det så mkt.

• Danielsmamma

Min hund spyr oxå iperioder...men inte så ofta
    Vet att hunda äter oftast gräs för att dom ska spy....så dom spyr inte bara för dom ätit lite gräs.En del hundar som min äter gräs för det är gott som en kossa :)

• Tainted

ring vetrinären och hör.. käkar dom gräs så spyr dom ju, men varje dag kan ju inte vara behagligt för dig eller för hunden, och det kan ju vara en orsk till att den försöker kräkas, ont i magen eller så

• minskaivikt

vad jar har fattat, kan dom spy galla om dom har tom mage, att spy galla kan även vara tecken på magkatarr "stavas?"

Att gå med tom mage, kan kanske stämma överns med min herre, som är dålig på att äta, ska börja klocka hans måltider, och hans spyningar, och se om jag kan dela upp maten flera gånger om dagen, "har tur om han äter 1gång" och se om det blir bättre av det..

• minskaivikt

saken är den, att min hund inte äter så mycket gräs.. mors hund äter nästan enbart gräs på sommaren, men hon spyr inte för det..

• ms smurfan

hundar som spyr galla gör det oftast på tom mage. om jag förstår det rätt så spyr han innan frukost.
    behandla hunden som en gravid illamående kvinna ett tag :)
    Ge hunden två smörgåsrån på kvällen innan sängdags och två på morgonen direkt när ni vaknar. Testa om det hjälper.

Ofast är det bara tecken på tom mage.
    Det kan även underlätta att ge fodret uppblött det är mildare för magen

• minskaivikt

ms smurfan skrev 2007-11-18 19:49:59 följande:

hundar som spyr galla gör det oftast på tom mage. om jag förstår det rätt så spyr han innan frukost.behandla hunden som en gravid illamående kvinna ett tag :)Ge hunden två smörgåsrån på kvällen innan sängdags och två på morgonen direkt när ni vaknar. Testa om det hjälper.Ofast är det bara tecken på tom mage.Det kan även underlätta att ge fodret uppblött det är mildare för magen
    nepp. han kan spy närsom under dagen..

dock är han enormt kräsen, en macka skulle ALDRIG gå ner i han..

han äter sin mat, inget annat, jag har tur om han ens äter den ibland, tyvär..

Men ska försöka att ge han fodret mer utspritt dock har det ej funkat förut, då han enbart velat äta två gånger om dagen, om ens det.
  • Stugan
    minskaivikt skrev 2007-11-18 11:54:06 följande:
    Ja hur hofta är det okej om en hund spyr "galla" ?Kan det vara något fel om den spyr ofta?..Jag har inte tänkt på det så mycket förut, möjligen för att min hund alltid markerat när han velat ut, så jag har alltid släppt ut han på baksidan då han velat ut fort fort fort, och efter det gått ut och gått med han.. Men nu är det värdens lerpöl¨på baksidan, så han får inte gå ut där, och då blev det mer påtaligt, han spyr säkert galla varje dag gul/gtönt aktigt, ibland när vi kommer hem, har han spytt, det har jag tänkt på men, även tänkt att jaja han har väll stoppat i sej något grässtrå eller så när vi var ute.. Så idag när sambon sa, nu har han spytt igen, ringde en klocka, han spyr ju ofta, säkert en gång om dagen! Ska ringa vet på Måndag, då vi bor i buchen o här finns ingen vet på helgerna. Men någon som vet vad det kan bero på??
    att de spyr galla beror ju på att de är hungriga, ge hunden mat!
  • minskaivikt
    Stugan skrev 2007-11-18 19:59:20 följande:
    att de spyr galla beror ju på att de är hungriga, ge hunden mat!
    Tack vilken expert du är!..
    Tror du inte jag ger han mat eller?
  • Familjen B

Min hundär lika dan i perioder och min vet. sa att man kan ge dem "människomedicin" som är mot halsbränna och surauppstötningar typ samarin.

Svar på tråden hur ofta är okej att en hund spyr "galla" ?