• Ramona Fransson

Rätten att spotta, fräsa, bli grön av avund när nån annan lyckas få +

Har han/hon rätt att trumpeta ut sin lycka, när de äntligen lyckats med att få ett + ??? Och inte bara det, utan även efter en fullgången graviditet komma hem och ha lyckan att få känna värmen av sitt nyfödda barn i famnen. Öppna champagneflaskan/Pommacen, tända raketer och slå volter av lycka! 

Javisst, har dom rätt att basunera ut sin glädje! Däremot är det aldrig fel, att i just den här stunden, också minnas hur det var innan ni klev upp på det lyckliga trappsteget. Att det fortfarande står tusental och väntar bakom er, med längtansfyllda ögon och önskar att det var de som stod där tillsammans med er. 

Det är lätt att bjuda på ett leende när man mår som bäst men det svåra är att ge bort kramen/ sympatin och leendet när man mår som sämst. Men det allra lilla minsta försök är varmt välkommet! Tro mig! Glöm inte bort era mindre lyckosamma systrar, för de behöver ert stöd! Det är inte antal försök som ska räknas, utan antal kramar som delats ut när försken misslyckades!

Allt som får dig att må bättre, om så bara för en stund!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-18 12:08:16:
    Rättelse, på sista meningen.

Det är inte antal försök som ska räknas, utan antal kramar som delats ut när försöken misslyckades!
  • Svar på tråden Rätten att spotta, fräsa, bli grön av avund när nån annan lyckas få +
  • ich

Jag har varit i "båda lägren".
    Den som längtansfullt och bittert sett andras lycka vid plus, växande mage och gosig bebis.
    Den som efter många års blod, svett och tårar lyckats få det otroliga plusset, växande magen och sen den gosiga bebisen.

Så jag håller med dig om att det behövs kramar och förståelse när besvikelsen och bitterheten slår klorna i ens själ.

Massor med kramar till alla mina medsystrar som kämpar!

*KRAM*

Svar på tråden Rätten att spotta, fräsa, bli grön av avund när nån annan lyckas få +