Rimbo!
Jag ska flytta till Rimbo så fort vi fått tag i en bra bostad. Vi känner ingen som bor där så vi skulle gärna vilja ha lite nya vänner. Gärna med småbarn som vi har.
Jag ska flytta till Rimbo så fort vi fått tag i en bra bostad. Vi känner ingen som bor där så vi skulle gärna vilja ha lite nya vänner. Gärna med småbarn som vi har.
Jag bor i Rimbo, men vi har tyvärr inga barn, än. Men vi jobbar på det.
Hej.
Såg att du inte heller bott där så länge. Hur trivs du? Känner mig lite nervös inför att flytta dit
vart har du bott innan? Bor ca 15 km i från rimbo. Handlade på ica där i dag. Staden är väldigt liten och ganska dött men det beror ju också på vart man kommer ifrån innan. men annars är det lantligt och mysigt,
Vi bor i sthlm nu. Ganska centralt. Vi är så oerhört trötta på all trängsel hela tiden och vill utanför stan och Rimbo ligger hyffsat nära min mans jobb. Så vi söker nu bostad där för fullt men inte fått något napp än.
Söker ni hyreslägenhet??
Vi flyttade också för att kunna bo mer lantligt och lugnt. Vi trivs super bra och ångrar det inte alls...Men visst kan det kännas långt för vänner som kommer och hälsar på...
Ok va bra
Vi var där och tittade idag och de ser så mysigt ut. Är ju inte så jätte långt från stan heller.
Var de svårt för er att få bostad?
Hej.
Japp vi söker hyreslägenhet. Vi vill bo i hus men tänkte att de är bäst att börja med hyres så vi känner om vi kan trivas där innan man gör nåt mer permanent.
Ok jo det är ju en bit ut. Så blir ju en bit till vännerna i sthlm. Därför hoppas jag vi lär känna några där också. men skönt att det ändå är rätt nära sthlm om man får akut storstadslängtan ![]()
Aha spännande. Vad är det för tjänst?
Oki ja det förstår jag.
Vad spännande, hoppas ni lyckas snart då
Aha lycka till
Nu är jag mammaledig till min 3-månaders dotter. Ska vara det till hösten 08 och då har jag tänkt börja plugga till förskolelärare. Är egentligen undersköterska men vill inte jobba som det mer. Har jobbat inom äldrevården.
*Puffar*
Lever denne tråden fortfarande tro?
Ser ju tyvärr att Zeonelia inte har någon medlemsskap här längre..
Jag har bott i Rimbo i ca nio månader, och känner bara en här. Vill gärna träffa flere.