• Zeonelia

Rimbo!

Jag ska flytta till Rimbo så fort vi fått tag i en bra bostad. Vi känner ingen som bor där så vi skulle gärna vilja ha lite nya vänner. Gärna med småbarn som vi har.

• Svar på tråden Rimbo!
  • jakeline

Jag bor i Rimbo, men vi har tyvärr inga barn, än. Men vi jobbar på det.

• Zeonelia

Hej.
    Såg att du inte heller bott där så länge. Hur trivs du? Känner mig lite nervös inför att flytta dit

• olpansfamilj

vart har du bott innan? Bor ca 15 km i från rimbo. Handlade på ica där i dag. Staden är väldigt liten och ganska dött men det beror ju också på vart man kommer ifrån innan. men annars är det lantligt och mysigt,

• Zeonelia

Vi bor i sthlm nu. Ganska centralt. Vi är så oerhört trötta på all trängsel hela tiden och vill utanför stan och Rimbo ligger hyffsat nära min mans jobb. Så vi söker nu bostad där för fullt men inte fått något napp än.

• jakeline
    Zeonelia skrev 2007-11-18 17:42:46 följande:
    Hej.Såg att du inte heller bott där så länge. Hur trivs du? Känner mig lite nervös inför att flytta dit
    jag trivs jättebra. min pappa kommer från Norrtälje från början men jag är uppvuxen närmare stan (danderyd och Sollentuna).
  • olpansfamilj

Söker ni hyreslägenhet??
    Vi flyttade också för att kunna bo mer lantligt och lugnt. Vi trivs super bra och ångrar det inte alls...Men visst kan det kännas långt för vänner som kommer och hälsar på...

• Zeonelia

Ok va bra
    Vi var där och tittade idag och de ser så mysigt ut. Är ju inte så jätte långt från stan heller.
    Var de svårt för er att få bostad?

jakeline skrev 2007-11-18 18:06:10 följande:
    jag trivs jättebra. min pappa kommer från Norrtälje från början men jag är uppvuxen närmare stan (danderyd och Sollentuna).
  • Zeonelia

Hej.
    Japp vi söker hyreslägenhet. Vi vill bo i hus men tänkte att de är bäst att börja med hyres så vi känner om vi kan trivas där innan man gör nåt mer permanent.
    Ok jo det är ju en bit ut. Så blir ju en bit till vännerna i sthlm. Därför hoppas jag vi lär känna några där också. men skönt att det ändå är rätt nära sthlm om man får akut storstadslängtan

olpansfamilj skrev 2007-11-18 18:08:17 följande:
    Söker ni hyreslägenhet??Vi flyttade också för att kunna bo mer lantligt och lugnt. Vi trivs super bra och ångrar det inte alls...Men visst kan det kännas långt för vänner som kommer och hälsar på...
  • jakeline
    Zeonelia skrev 2007-11-18 18:19:26 följande:
    Ok va braVi var där och tittade idag och de ser så mysigt ut. Är ju inte så jätte långt från stan heller.Var de svårt för er att få bostad?
    nej för oss gick det fort. Iofs så var det för tre år sedan och jag hade stått i kö i norrtälje ett år. Men så sa min svåger att Rimbo finns ju också. Och då lade jag till det på intressenter och vips så hade vi en hyresrätt! Jag vet dock inte hur mycket ledigt som finns just nu. Vi bor hos Roslagsbostäder. lite billigare än Riflex har jag hört.
  • Zeonelia
    jakeline skrev 2007-11-18 18:28:50 följande:
    nej för oss gick det fort. Iofs så var det för tre år sedan och jag hade stått i kö i norrtälje ett år. Men så sa min svåger att Rimbo finns ju också. Och då lade jag till det på intressenter och vips så hade vi en hyresrätt! Jag vet dock inte hur mycket ledigt som finns just nu. Vi bor hos Roslagsbostäder. lite billigare än Riflex har jag hört.
    Oki. Vi står i kö på roslagsbostäder och har anmält oss till några lägenheter så hoppas Finns det några speciella områden i Rimbo som är mindre bra?

Vad gör du annars om dagarna då?
  • jakeline
    Zeonelia skrev 2007-11-19 10:28:44 följande:
    Oki. Vi står i kö på roslagsbostäder och har anmält oss till några lägenheter så hoppas Finns det några speciella områden i Rimbo som är mindre bra?Vad gör du annars om dagarna då?
    Vi bor i Marknadshagen och trivs väldigt bra. Nära till skola och dagis, när väl den dagen kommer. Vi har inte hört om några områden som skulle vara sämre än något annat.

Idag ska jag till mitt jobb och diskutera min nya tjänst som börjar nästa måndag.
  • Zeonelia

Aha spännande. Vad är det för tjänst?

• jakeline
    Zeonelia skrev 2007-11-19 11:00:03 följande:
    Aha spännande. Vad är det för tjänst?
    det är bara som växeltelefonist på Univeristetet, men jag har flackat runt nu i sex år för samma företag som uthyrd konsult. SKa bli skönt med en fast punkt i tillvaron. Speciellt som vi försöker bli gravida!
  • Zeonelia

Oki ja det förstår jag.
    Vad spännande, hoppas ni lyckas snart då

• jakeline
    Zeonelia skrev 2007-11-19 11:13:07 följande:
    Oki ja det förstår jag.Vad spännande, hoppas ni lyckas snart då
    ja det hoppas jag med! det är femte försöket nu.

vad pysslar du med då?
  • Zeonelia

Aha lycka till

Nu är jag mammaledig till min 3-månaders dotter. Ska vara det till hösten 08 och då har jag tänkt börja plugga till förskolelärare. Är egentligen undersköterska men vill inte jobba som det mer. Har jobbat inom äldrevården.

• jakeline
    Zeonelia skrev 2007-11-19 11:46:29 följande:
    Aha lycka tillNu är jag mammaledig till min 3-månaders dotter. Ska vara det till hösten 08 och då har jag tänkt börja plugga till förskolelärare. Är egentligen undersköterska men vill inte jobba som det mer. Har jobbat inom äldrevården.
    vad roligt! det gick bra igår. ingen direkt förhandling eftersom lönerna redan satts iår. Men till våren skulle hon tänka extra mycket på mig så att ajg får en extra liten boost upp.
  • Fillay

Lever denne tråden fortfarande tro?

Ser ju tyvärr att Zeonelia inte har någon medlemsskap här längre..
    Jag har bott i Rimbo i ca nio månader, och känner bara en här. Vill gärna träffa flere.

• jakeline
    Fillay skrev 2008-01-05 20:23:56 följande:
    Lever denne tråden fortfarande tro? Ser ju tyvärr att Zeonelia inte har någon medlemsskap här längre.. Jag har bott i Rimbo i ca nio månader, och känner bara en här. Vill gärna träffa flere.
    lever lite halvt kanske... jag har bott där i tre år!
Svar på tråden Rimbo!