• DenDär

Schackrutigt golv till köket

Hej!
    Just köpt hus. Nu ska det renoveras :)
    Huset är från 50-talet och köket ska behållas som det är men få en rejäl uppfräschning med bland annat nytt golv.
    Det nya golvet som ska bli ska vara schackrutigt. Då är min fråga. vad har ni för erfarenhet av de alternativ som finns?

Marmoleum click www.forbo.se/Default.aspx
    Linoleum som färdig plastmatta

Klinker är inget alternativ för oss men finns det ytterligare alternativ om man bortser från klinker? Vi har hundar och ett barn på väg (+ en man som är lite slabbig av sig :) ) så det ska vara rätt tåligt.

Tack på förhand för svaren!

• Svar på tråden Schackrutigt golv till köket
  • Malia75

Vi har lagt rutigt i köket, tror det hette Pergo modern tile. Blev skitbra och var lätt att lägga.

• DenDär

Ja det såg ju inte så dumt ut på deras hemsida. Ska jag undersöka lite nogrannare.

• Goltlännig

Bara för att jag är nufiken. Varför är klinkers inte ett alternativ. För det är ju väldigt slittåligt.

Älska livet!
  • Brick Storm

Jag har lagt rätt många hundra kvadrat av dual-plattorna och tycker bäst om dom. Clicken är som laminat fast med ett ytskikt av linoleum. Satsa på dualplattorna tycker jag. Då kan du lägga dom hur du vill; på diagonalen, fyra och fyra, svetsa skarvarna etc.

• DenDär

Anledningen till att jag inte vill ha klinkers är dels för att det är så hårt (att gå på och om man tappar något) och dels för att det verkar jobbigt att lägga (kanske inte jobbigare än de andra men jag föreställer mig det.... lite lat kanske :) ).

Svar på tråden Schackrutigt golv till köket