gravidförsäkring
Hallå... Undrar om ni har tecknat försäkring ännu? I sånafall vilken?
Kan man tecka flera gratisförsäkringar?
Hallå... Undrar om ni har tecknat försäkring ännu? I sånafall vilken?
Kan man tecka flera gratisförsäkringar?
Vi tecknade den via folksam då vi har folksam i allt annat. Vi gjorde det redan i v. 12-13 där någonstans har jag för mig att det var. Vi var tidigt ute.
Jag skaffade folksam i v16. De verkar vara så lika alla gratisförsäkringar tycker jag.
Vi försäkring genom IF.
Både deras gratis försäkring (som inte är så jätte mycket att ha) och deras gravid försäkring.
Har hört från kompisar som har bar sedan tidigare att de tycker IF verkar ha den bästa, men det är nog inte så stor skillnad. Tror dock inte att man bara ska ta gratis försäkringen.
Jag har för mig att man inte kunde täckna den före vecka 16.
Nu är jag lite lost och har missat det här med gravidförsäkring, vad innefattar den? Jag är nu i v 23 .. och har totalt missat. Vad rekomenderar ni?
Tänkte även täckna en bättre försäkring men har nu tecknat gratisförsäkring hos Trygghansa,folksam,if och länsförsäkringar.
Det står ingenstans att man bara kan täckna en.
Pratade med If i dag och deras försäkring täcker även medfödda sjukdomar.På grund av det var den också dyrast 1800kr...
Har bett dem skicka broshyrer.
Har trygga barn trygg Hansa Man kan gämföra försäkringar på någon sida och dom har klart bäst! Har Folksam i allt annant men killen som har hjälpt oss med försäkringar där tyckte ändå det var dom bästa försäkringarna hos Trygg hansa och det säger ju en del!
If låter väldigt bra men vad jag har hört är dom svåra att få ut pengar från och medfödda sjukdomar gälde bara om dom vissade sig efter att barnet fyll 6 år jäkligt smart!
Alltså gravdförsäkring ska jag igentligen tecka när ag blir gravid ? Undra varför jag missat detta, ingen som kan förklara vad den innefattar?
Det är en olycksfallsförsäkring som är gratis..Det är bara att besöka deras sidor och fylla i sina uppgifter,allt står där.¨Då är mamman försäkrad om man tex får fula ärr på magen, dör ellerförlorar mycket blod vid förlossningen.Vissa gäller även pappan.
aha tack för svaret :)