• norgesessan

Presenttips til en ettåring som inte kan sitta.

Min brorson har en cp skada som gör att han inte kan leka med leksaker för hans ålder. JAg har börjat titta på julpresenter, men känner inte att jag hittar nåt. Det är ju bara babysaker som blir kvar när man ser bort från klossar och liknande. Vad leker era barn med?
    Hittar jag inte något så tänkte jag köpa cd skivor med astrid lindgren eller sånger. Hittade en orm att ha på vagnen från little einsteins, men 300 för den verkade lite vel överdrivet..
    Finns det andra ställen att leta än leksaksaffärerna?

• Svar på tråden Presenttips til en ettåring som inte kan sitta.
  • HOCHM

Det beror ju på vad han gillar och vad han leker med utan att ta hänsyn till själva åldern. Min dotter är 9 år och jag får fortfarande köpa bebisleksaker till henne.

• bambigirl

Min son är 16 månader och skallror är fortfarande roliga att gå runt och skaka på. Samtidigt kanske han redan har en massa skallror sen innan när han är ett år.

Albin älkar sina leksakskeyboards, som små pianon som även har inspelade melodier och djurläten, finns på barnens hus och clas ohlson har jag sett. Den kanske han kan trycka på?

• HOCHM

Jo, jag kom på en sak. En barncykelstol. Den kan man sätta fast på en snowracer så får han också åka pulka. Det har vi gjort. Ifall dom inte har en snowracer så be några andra gå ihop och köpa en i julklapp.

• anne h
    HOCHM skrev 2007-11-18 19:08:39 följande:
    Jo, jag kom på en sak. En barncykelstol. Den kan man sätta fast på en snowracer så får han också åka pulka. Det har vi gjort. Ifall dom inte har en snowracer så be några andra gå ihop och köpa en i julklapp.
    så smart!
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • ulricaa
    HOCHM skrev 2007-11-18 19:08:39 följande:
    Eller en vanlig babypulka för ca en hundralapp.... om han har en "tumble forms" kan man sätta den i pulkan.
    Jag köper mycket leksaker till Liam på www.komikapp.se 

Lycka till!
    stolt mamma till Dancing Soul Liam
  • Bengalan

En en gunga i plast, finns på BR leksaker, den kan man montera både ute o inne

• HOCHM

Har han saccosäck? Vi använder oss av en big bag, den är lite större än en saccosäck. Den ligger våran dotter i när vi tittar på tv.

• mamman i skogen

Vår kille med en svår motorisk cp skada fick leksaker med mycket ljud och ljus och stora knappar som är lätta att träffa även fast man har dålig handmotorik. Fisher price har mycket roligt. 
    Svårt att hitta något som man kan leka med utan hjälp är det dock.
    Har han börjat intressera sig för böcker så kan jag verkligen rekomendera tex babblarna vår kille är 3 men älskar fortfarande dem vi har aven köpt spel och lite annat från teckenhatten.

www.babblarna.se om du vill ta en titt

varje ar far 200 barn i sverige en cp skada
  • norgesessan

Dom har en saccosäck dom har en sån tumble foam som dom använder lite var som hälst.
    Det är saker som gör ljud med stora knapper jag har tittat på.
    Det finns ju böcker med ljud i, det skall jag titta närmare på.

Jag troro inte han kan sitta i en babygunga, han har en speciell vagn där sittdelen minner om en rullstol, med rejält stöd under armarna, och nackstöd.
    En barncykelstol, är det nåt specielt, eller en vanlig cykelstol? Det blir nog samma problem där..Han kan inte hålla hovudet uppe så länge (i somras).
    Nu skall jag titta på länkerna.

• norgesessan

Vad mycket fint det fanns! Där skal jag shoppa senare när han blir lite äldre, och forhoppningsvis kommer igång lite med händerna.

• gräsulv

har inte läst några inlägg, min hugo är 1,5 och han är i bebis stadiet...saker som låter och lyser gillar han verkligen. lätta saker att hålla i, dvd att titta på...använder han tecken tycker jag att dvd´n sånghatten från teckenhatten är bra!

Lycka till!

Svar på tråden Presenttips til en ettåring som inte kan sitta.