• Demi

Finns det fler som jag i lilla MOTALA? Deppig och less...

Hejsan,
    Jag är gravid i vecka 34 nu..
    Känner mig ensam. Ensam ensam ensam... fast jag har 2 barn och en sambo.
    Bor i lilla Motala bredvid vättern och ibland sitter jag och funderar på vart alla är och vad dom gör.

Jag har egentligen direkt aldrig någonsin haft så mycket bra vänner och har aldrig varit så sällskapssjuk.
    Hände att jag gick ut på helgen och festade till det när jag var barnfri och jag har inte några PROBLEM att vara social (snarare tvärt om är jag väldigt öppen mot folk) men sedan jag träffade min nuvarande har jag helt isolerat mig känns det som.. steg för steg...
    Sitter ner här och känner mig lite deppig mellan tvätt och städ och ungar som skriker men sen orkar jag inte ge mig iväg på nått eller känner att jag vill lägga tid på det heller. Min sambo är mycket onöjd med mig.

Finns det kanske fler som inte anser sig ha tid för relationer förutom barn och man där ute, men ändå saknar det?
    Finns det någon som kan ge konkreta råd på var i den här lilla hålan jag ska rulla min runda rumpa för att få lite mer livsenergi, nästa gång jag får en liten stund över? (Inga stora projekt nu )

kramar

• Svar på tråden Finns det fler som jag i lilla MOTALA? Deppig och less...
  • Madelene0

Ja om man gillar att vara ute så gå ut å promenera det finns ju massor av fina ställen här. Gå å träna på nautilius är det ju fint.

Men jag är nog som du fast lite mer blyg av mig, känner mig också lite fast här hemma sen dottern kom, man får hoppas att det känns lite bättre när man börjar jobba även om man säkert kommer att få lite separationsångest.. :) Men det beror ju också på vad man gillar å göra, jag har bott här i motala 2 1/2 år nu tror jag å jag känner mig inte riktigt hemmastadd här ännu ..

• Demi
    Madelene0 skrev 2007-11-18 20:19:55 följande:
    Ja om man gillar att vara ute så gå ut å promenera det finns ju massor av fina ställen här. Gå å träna på nautilius är det ju fint.Men jag är nog som du fast lite mer blyg av mig, känner mig också lite fast här hemma sen dottern kom, man får hoppas att det känns lite bättre när man börjar jobba även om man säkert kommer att få lite separationsångest.. :) Men det beror ju också på vad man gillar å göra, jag har bott här i motala 2 1/2 år nu tror jag å jag känner mig inte riktigt hemmastadd här ännu ..
    Träna, ja jag vet inte. Är gravid i vecka 34 så det är lite out off reash känns det som
    Promenader tar jag med hunden men det känns heller inte så uppiggande direkt faktiskt. Har foglossning och ofta får jag betala för varje stag jag tar sedan framåt kvällen så jag försöker softa lite just nu, men jag skulle vilja ha någon eller något att rymma iväg på mellan varven så där. Typ bio eller en fika eller vad som helst... får nog försöka lägga om mina rutiner sen när lillan kommit och blivit lite mer redig.
  • Madelene0
    Demi skrev 2007-11-18 20:30:57 följande:
    Träna, ja jag vet inte. Är gravid i vecka 34 så det är lite out off reash känns det som Promenader tar jag med hunden men det känns heller inte så uppiggande direkt faktiskt. Har foglossning och ofta får jag betala för varje stag jag tar sedan framåt kvällen så jag försöker softa lite just nu, men jag skulle vilja ha någon eller något att rymma iväg på mellan varven så där. Typ bio eller en fika eller vad som helst... får nog försöka lägga om mina rutiner sen när lillan kommit och blivit lite mer redig.
    Jaha okej! Ne då förstår jag att du vill ta det lite lugnare! :) Ja det är ju så. Men grattis lill den nya då! :)
  • Madelene0

Hehe såg att du hade skrivit där uppe faktiskt att du var gravid.. Sorry missade det nog

• Demi
    Madelene0 skrev 2007-11-18 20:43:45 följande:
    Hehe såg att du hade skrivit där uppe faktiskt att du var gravid.. Sorry missade det nog
Svar på tråden Finns det fler som jag i lilla MOTALA? Deppig och less...