• Maverich

Blir så frustrerad när jag ska äta grapefrukt, hjälp!

Jag är gravid och bara måste äta minst tre grapefrukter varje dag. Men de är så jäkla svåra att äta utan att det ska slabbas och drällas. Antingen skär jag av skalet och skär klyftor och tuggar i mig, men "skinnet" mellan klyftorna är så sega och set bara rinner om allt så jag får stå lutad mot diskhon eller något annat. Ett annat alternativ är att dela frukten på mitten och skära/gröpa ur fruktköttet men det tar för lång tid att få i sig frukten då.

Ja, hur ska jag då göra? Vill alltså få i mig frukten på smidigaste sättet.

/En frustrerad gravidis med allvarliga problem.

• Svar på tråden Blir så frustrerad när jag ska äta grapefrukt, hjälp!
  • kattfoten

Hihi... Du kan väl göra juice på dem.

• Maverich

Nej, jag måste få TUGGA!

• Mylla

Du kan skära den i små bitar. Gör smala klyftor, den skär du ur dom ur skalet. Sen dela dom i små bitar. Ät med gaffel. jag äter apelsin så för jag tål inte kladd.

• MaddeMamman

grape ska filéas tyker jag. se om jag hittar en bra beskrivning.

Tandkräm på min spegel.
  • Davidoff1975

Ät den som du äter en vanlig apelsin

• Maverich

Jag försöker filéa den men det tar så lång tid.

• MaddeMamman

Skär av toppen och botten av apelsinerna och grapefrukten. Skär bort skalet med en vass kniv och försök komma så nära skalet som möjligt men ändå få bort de vita hinnorna. Filéa citrusfrukterna genom att skära på ömse sidor om klyftväggarna. Då blir klyftorna helt fria från hinnor och snyggare att servera.

jag skär inte ut dem utan pillar ut klyftorna..

Tandkräm på min spegel.
  • Fidget

Skaffa dig en grapefruktkniv!! Dela sedan frukten på hälften och skopa ur fina bitar.

• Who knows

Dela på mitten och ät med sked

• MaddeMamman

En sådan sked som är tandad på kanterna som en kniv

Tandkräm på min spegel.
Svar på tråden Blir så frustrerad när jag ska äta grapefrukt, hjälp!