• Velour

Jag blir lack på alla spindlar överallt!

Det är för fan november! +-0 grader ute! O ändå finns de kvar, både inom- och utomhus! När ska de ge sig? Eller är spindlar allväders-djur?

Vi har haft problem med dem hela sommaren, ska vi ha problem med dem hela vintern också?

Speciellt igår natt när jag satt vid datorn ser jag hur en jävel kryper upp på väggen intill mig! En sån där ärtkropp med superlånga ben.
    Snacka om att jag nästan ramlade ur stolen. Visst, jag fick tag i den, men jag rös i en halvtimma efteråt och blev så nojig att jag trodde att det kröp spindlar överallt!

De finns överallt på husfasaden också. Stora som små. I NOVEMBER! Faaaaan!

• Svar på tråden Jag blir lack på alla spindlar överallt!
  • Sqti

samma sak med alla insekter tycker jag (om nu spindel är en insekt ). har sett bin flyga omkring nu i november och myggor, fattar liksom inte är det inte typ vinter eller nåt för dem?

• AnTiMiFi

Jag är också superäcklad av spindlar och får panik när jag ser en, vi har äckliga stora i källaren och just på hösten är de igång lite extra de bygger väl bon för vintern haha.....

• Velour

Bin?
    snacka om att förväxla årstider. För de lever väl endast på sommaren?

Sqti skrev 2007-11-19 09:51:34 följande:
    samma sak med alla insekter tycker jag (om nu spindel är en insekt ). har sett bin flyga omkring nu i november och myggor, fattar liksom inte är det inte typ vinter eller nåt för dem?
  • Velour

Nä, fy! Gör ni inte sönder deras bo så det inte kläcks så många spindelägg? Eller kallar in insektsutrotare? (glömt vad de kallas)

AnTiMiFi skrev 2007-11-19 09:53:06 följande:
    Jag är också superäcklad av spindlar och får panik när jag ser en, vi har äckliga stora i källaren och just på hösten är de igång lite extra de bygger väl bon för vintern haha.....
  • Catchie80

Eller flugor! Sóm lägger sina ägg i fönsterkarmarna och kommer in nr det är kallt ute och för ett jäkla liv. Äckligt!

Velour skrev 2007-11-19 09:49:32 följande:
    Det är för fan november! +-0 grader ute! O ändå finns de kvar, både inom- och utomhus! När ska de ge sig? Eller är spindlar allväders-djur?Vi har haft problem med dem hela sommaren, ska vi ha problem med dem hela vintern också?Speciellt igår natt när jag satt vid datorn ser jag hur en jävel kryper upp på väggen intill mig! En sån där ärtkropp med superlånga ben.Snacka om att jag nästan ramlade ur stolen. Visst, jag fick tag i den, men jag rös i en halvtimma efteråt och blev så nojig att jag trodde att det kröp spindlar överallt!De finns överallt på husfasaden också. Stora som små. I NOVEMBER! Faaaaan!
  • Katten79

Jag städar på en herrgård o så var jag inne i ett rum o hör hur det surrar i hela rummet! När jag går runt sängen som står vid fönstret så ser jag 2 flugor under fönstret, trodde jag.. Det var en fluga o en spindel! Spindeln hade fått tag i flugan o flugan försökte komma loss! Stackars flugan försökte komma loss men icke!!
    Det var ganska läskigt o se och höra!!

• Velour

Sluga jäklar är de. Vi hade också en fluga i lägenheten, men den lever inte längre. R.I.P.

Catchie80 skrev 2007-11-19 14:00:25 följande:
    Eller flugor! Sóm lägger sina ägg i fönsterkarmarna och kommer in nr det är kallt ute och för ett jäkla liv. Äckligt!
  • Velour

OOh, det där är så mäktigt. Jag fick vittna en enda gång hur en insekt fastnade i spindelnät och hur spindeln kröp fram till den och började ta munsbitar från den. Vidrig scen, men första gången under mina 28 år som jag fått vittna live istället för på Animal Planet.

Katten79 skrev 2007-11-19 14:25:29 följande:
    Jag städar på en herrgård o så var jag inne i ett rum o hör hur det surrar i hela rummet! När jag går runt sängen som står vid fönstret så ser jag 2 flugor under fönstret, trodde jag.. Det var en fluga o en spindel! Spindeln hade fått tag i flugan o flugan försökte komma loss! Stackars flugan försökte komma loss men icke!! Det var ganska läskigt o se och höra!!
  • Stumpan2

igår när jag låg och ammade lilltjejen i vår säng kändes det som att håret rörde sig och jag trodde att det var ett fönster öppet någonstans och att det blåste i håret. men så plötsligt ser jag något i ögonvrån på armen och jajjamensan, en stor fet spindel! jag for ner på golvet och slängde ned alla sängkläder på golvet och stackars lilltjejen vart livrädd... :( men är man spindelrädd så är man... uuusch, får rysningar nu när jag tänker på det.

• AnTiMiFi
    Velour skrev 2007-11-19 09:56:13 följande:
    Nä, fy! Gör ni inte sönder deras bo så det inte kläcks så många spindelägg? Eller kallar in insektsutrotare? (glömt vad de kallas)
    Jo då visst, ska väl inte säga att just jag gör sånt det får min gube göra han dammsuger bort nät och minsta lilla spindel han ser MÅSTE han slänga ut!! såå äckligt.
  • Velour

Hjälp! Vad gjorde du sen då? Hoppade du på sängkläderna på golvet?

Stumpan2 skrev 2007-11-19 18:41:49 följande:
    igår när jag låg och ammade lilltjejen i vår säng kändes det som att håret rörde sig och jag trodde att det var ett fönster öppet någonstans och att det blåste i håret. men så plötsligt ser jag något i ögonvrån på armen och jajjamensan, en stor fet spindel! jag for ner på golvet och slängde ned alla sängkläder på golvet och stackars lilltjejen vart livrädd... :( men är man spindelrädd så är man... uuusch, får rysningar nu när jag tänker på det.
  • Velour

Tur att du har en gubbe. En av mina värsta mardrömmar är att själv får göra sånt. Än så länge har det inte hänt mer än att man slängt nån toffla på en spindel o sen bett nån annan plocka bort den.

Haft tur att det varit nån hemma de gånger de riktigt läskiga spindlarna röjt. De som jag är för rädd för att ens gå tillräckligt nära för att slänga en toffla på.

AnTiMiFi skrev 2007-11-19 19:06:23 följande:
    Jo då visst, ska väl inte säga att just jag gör sånt det får min gube göra han dammsuger bort nät och minsta lilla spindel han ser MÅSTE han slänga ut!! såå äckligt.
  • Eisa

samma här
    mycket spiders... fattar inte vad de gör framme nu, gå i ide liksom. It´s not your season.

• Stumpan2

Velour: neee, jag väntade några timmar och lät sängkläderna ligga på golvet och sedan gick jag upp och skakade dem lite förstiktigt-ingen spindel. bytte sedan sängkläderna helt till nya..

• Marylin
    Stumpan2 skrev 2007-11-19 18:41:49 följande:
    FYY!! Då hade jag nog tuppat av *S* Är livrädd för dom där små asen åxå!!! Hade en liten (stoor) jä*el som kröp på min kudde i somras!!! Jag har nog aldrig kommit ur sängen så fort nångång!! Sen sov jag på soffan ett par dagar
  • TheMilky

Vi har också massa spindlar här, och i början då jag flyttade ut hit så grämde jag mig att jag lämnat min lägenhet i stan för att flytta hit till nån jävla spindel Mecka, men man vänjer sig. Nu bryr jag mig inte alls.
    Förutom då jag satt på toa här en dag, och såg ett litet kryp komma krypnades längs listen, han närmar sig en vinkel i hörnet och *POFF* så hoppade det fram en spindel och dödar honom, lindar i väv och allt! Där satt jag med byxorna vid knäna och bara skriker på sambon, som kommer med hjärtat i halsgropen och tror att jag fått missfall eller nåt, men jag säger bara nöjt "Titta, han dödade honom, sådär som man ser på tv vet du!" Jag var supernöjd med att ha haft "Ett med naturen" i mitt lilla badrum, men sambon var inte lika road just då

• AnTiMiFi
    Velour skrev 2007-11-19 22:01:48 följande:
    Tur att du har en gubbe. En av mina värsta mardrömmar är att själv får göra sånt. Än så länge har det inte hänt mer än att man slängt nån toffla på en spindel o sen bett nån annan plocka bort den.Haft tur att det varit nån hemma de gånger de riktigt läskiga spindlarna röjt. De som jag är för rädd för att ens gå tillräckligt nära för att slänga en toffla på.
    Haha... jo men det har hänt nån gång att han inte varit hemma och då har jag ringt efter grannen jo det är sant! Är det en riktig bamsespindel då KLARAR JAG INTE av att döda den allt förnuft försvinner när jag får syn på en spindel jättefjantigt och jättejobbigt men men har man fobi så har man ju det är ju en faslig tur att min karl inte är rädd för det finns ju faktiskt karlar som också är fruktansvärt rädda för spindlar!!!hehe...
Svar på tråden Jag blir lack på alla spindlar överallt!