• KristinaE

När växte ert barns mjölk och äggallergi bort?

Jag har en son som är allergisk mot lite av varje men det som är det som stör mest i vardagen är ju hans ägg och mjölk allergi. Det sägs att det ska växa bort för dem flesta barnen, men det har det inte gjort här än.

Han är nu drygt 3 år och jag vill så gärna att det ska växa bort...

snälla ni som har erfarenhet av detta, berätta hur det har varit för er. När växte det bort, eller har det inte växt bort???

• Svar på tråden När växte ert barns mjölk och äggallergi bort?
  • AnnaGBG

Mina barns kusin har haft ägg- och mjölkallergi fram tills nu. De var och testade igen i förra veckan, då var det borta och han fyllde 3 år i maj.

• Annamaja

min son hade växt ifrån mjölkallergin när han var lite över ett år. Min syster son hade all möjlig allergi, ägg, soja, mjölk m.m. men det började växa bort på honom när han var runt 3,5år sen växte det bort grej efter grej

• KristinaE

annamaja: vad skönt det låter får hoppas att det kanske börjar växa bort här också snart.

• KristinaE

vill gärna ha fler som berättar hur det har varit för er.

• Liiii

Jag själv har astam, allergi och eksem. Jag är född med det och har det i generna. Min mjölkallergi försvann när jag var 12 år men min ägg allergi och allt annat jag inte tål sitter kvar. Eksemet har blivit bättre till åren, medans astman och allergin blir värre ju äldre jag blir.

Jag har ju alltid varit allergisk så jag saknar inte ägg eller allt annat jag inte tål, för jag har ju inte ätit det. Som sagt det kan växa bort men det kan oxå stanna kvar.

• smurf mamma

min tjej är precis fyllda 3. Hon har på senare tid klarat av mindre mängder mjölk, blir det för mycket så att hon tex äter flera kakor med mjölkprotein så får hon direkt diarre och eksem. Vi har fått rådet att fortsätta med små mängder för att mjölkallergin på så sätt snabbare kan växa bort. Tarmen lär sig då känna igen proteinet. Hoppas kunna öka mängden mjölk och att allergin ska växa bort så småningom! Min lilla tjej är bara 1, hon reagerar snabbt på mjölk. Gammelmormor råkade ge henne 1 glas mjölk häromdagen...mycket eksem blev det efter det!

• mia och lovis

min brorson är nu 5 år och hans mjölkallregi har växt bort nyligen. han kan ibland bli lite gasig i magen men bara om han ätit väldigt mycket som innehåller mjölk.

• delfin73

Min äldsta är 6 år och han har tyvärr inte vuxit ifrån sin mjolkprotein allergi ännu.

• flippertjejen

Sonens mjölkallergi försvann när han var 1 1/2 år men hans äggallergi har han fortfarande kvar nu när han är 2 år och 9 mån.

• Kärleksbarn

Kristina E: Har de gjort prover som styrker att det inte vuxit bort än då? De ska dom tydligen kolla vår son senare varje halvår ska de ta blodprov och kolla antikropparna!

• KristinaE

kärleksbarn: jo vi gör nya tester minst varje år, så det var bara ett par månader sen vi gjorde dem sista. Ägget har gått ner lite grann men mjölken ligger på samma.

Svar på tråden När växte ert barns mjölk och äggallergi bort?