• Bebis0607

Dröjer det länge när man har värkar var 10:e minut?

Har haft värkar var 10:e minut sedan kl 7 imorse och jag har gått 9 dagar över tiden. Detta är mitt andra barn. Undrar om man kan gå så här länge eller om värkarna borde bli tätare snart så att man får åka in till förlossningen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-19 11:46:51:
    värkarna sitter i i ca 1-1.5 minuter.

• Svar på tråden Dröjer det länge när man har värkar var 10:e minut?
  • Malhin

för vissa går de rätt fort... själv hade jag värka var 10:e minut i ca 4 veckor o nu kommer dom var 5:e minut...

• linhol

Ring till dom på förlossningen och hör efter vad dom tycker...

Freja-mammas lilla prinsessa
  • Annamaja

det är olika. för mig tog det det 1 timme från att jag hade 10min mellan värkarna tills allt var klart.

• foxy

jag hade värkar var tionde minut med min son.. i ca en halvtimme sen blev dom tätare å tätare å sen hade jag efter ca 2timmar värkar med 1-2minuters mellanrum i ca 15timmar så de e nog väldigt olika från person till person

• Suzisuze

oj, med min dotter hade jag värkar i ca 12 timar innan jag ringde till KK, då höll de i sig ca 1 minut , var tionde. Starka å ca 12 timmar senare kom de oftare, var 5 e min. När jag kom in till förlossningen var jag tyvärr bara öppen 4 cm, sen tog det 8 timmar å så föddes lillan.
    Jag håller ALLA tummar för dig TS, är själv gravid med andra barnet å på BF+5 idag, hoppas det går fort med förlossning nummer två!! Vila å ät å ring till förlossningen om du länner att värkar inte lindras av panodli eller vila/värme. snart har du säkert din bebbe i famnen!! Kram

• Bebis0607

tack för era svar! Kom på en sak till. Om jag får en värk tex kl. 12.00 som varar i 2 min och sedan får en ny värk kl 12.10 har jag då 8 eller 10 min mellan värkarna?

Svar på tråden Dröjer det länge när man har värkar var 10:e minut?