Var finns rolig barnbutik i Stockholm?
Ja, en butik där de säljer kläder och kanske lite grejer. Har varit i Knodd i Stinsen, och det är nog butiker som denna som jag är ute efter. Någon som har något tips?
Ja, en butik där de säljer kläder och kanske lite grejer. Har varit i Knodd i Stinsen, och det är nog butiker som denna som jag är ute efter. Någon som har något tips?
Du har Bonti vid Odenplan, Sprall på NK, Kalikå som jag ej kommer ihåg var det ligger. Min favoritbutik är Små Grodorna på Fridhemsplan, där har de dock mest kläder och väldigt lite prylar, men superfina kläder.
Lycka till
Chickenpox på SÖdermalm har fina kläder.
www.chickenpox.se/
Juliet på Hornsgatspuckeln, mest kläder men lite grejer. Bredvid ligger dessutom Rödbroka som har väldigt bra leksaker.
Krabat på kungsgatan. Mest leksaker men också kläder och bebisgrejer.
jo simple world på karlavägen har mycket skoj
Liten Butik
Österlånggatan 37
Oh, det finns massor - grundregeln är dock att ge sig bort från city och ut i stadsdelarna. Alla nedan kan man med fördel promenera till från City:
Vasastan:
- Haven (www.havenstockholm.se) - som har mycket fina kläder och prylar (invid Odenplan)
- Bonti (www.bonti.se) - de har stort utbud av vagnar, inredning och leksaker (också i närheten av Odenplan)
- Bokspindeln (kanonbra barnbokhandel) - ligger i Odenplansbacken
Kungsholmen:
- Små Grodorna (blandad butik men mycket fokus på barnkläder och även en del fina leksaker)
- Babyclothes (webbutik som har måndagsöppet - ligger nära Små Grodorna)
Östermalm:
- Simpleworld (www.simpleworld.se) - mycket bra barnbutik med brett sortiment, låt er ej luras av hemsidan.
- Sprall (www.sprall.se) - finns både på Linnégatan och NK i city. Har väldigt fina saker.
- Barnbutiken (www.barnbutiken.net) - ligger i kvarteret bredvid Simple World.
Gamla Stan:
- Kalikå (www.kalika.se) - underbar butik, färgstark och med massor av coola leksaker
- Liten Butik låg på samma gata tidigare, men jag har hört att de bara säljer via webben numera.
Söder:
- Matador Kids (www.matadorkids.se) - har mycket fina barnkläder från Danmark och många andra mindre roligare märken.
- Juliet (www.juliet.se) - ligger snett emot Matador Kids på Hornsgatan.
- Uni (www.unibarn.se) - mycket retrokläder och prylar.
City:
- NK:s och Åhléns Citys barnavdelningar är bra båda två.
- Krabat (www.krabat.se) - underbar leksaksaffär på Kungsgatan invid Hötorget, gå dock in i den rätta eftersom det finns en större (barn) och en mindre (vuxna) Krabat-butik på samma gata och nästan mittemot varandra.
Happy shopping
Oj!
Ja, nu blir det shopping med gravida syster som kommer och hälsar på i helgen. Tack för alla tips!!!