• Fragole

Kan hon fått små röda prickar efter en dag med feber?

Vår tjej på 15mån hade feber hela dagen igår, och inatt. Idag verkar hon feberfri, men jag har däremot sett små röda prickar på rumpan, och på knäna. Ser lite ut som värmeutslag. Skulle det kunna vara det? Hon var ju jättevarm ganska länge....

Blunda bland de blinda (BF 9/3)
  • Svar på tråden Kan hon fått små röda prickar efter en dag med feber?
  • LeWi

Tredagarsfeber brukar ju följas av röda utslag/prickar...
    Kan det ha varit det kanske?

I reject you reality and substitute my own.
  • Legolina
    LeWi skrev 2007-11-19 13:56:15 följande:
    Tredagarsfeber brukar ju följas av röda utslag/prickar...Kan det ha varit det kanske?
    Håller med. Låter som 3-dagarsfeber
  • Fragole

*hmm* ja,a.. Kanske.. Vad jag vet hade hon bara feber en dag, men det kanske kan bli så iallafall?

• Legolina

vet en som hade 3-dagarfeber i 4 dagar så det är inte omöjligt...

Fragole skrev 2007-11-19 13:57:36 följande:
    *hmm* ja,a.. Kanske.. Vad jag vet hade hon bara feber en dag, men det kanske kan bli så iallafall?
  • Apanage

Tredagarsfeber säger jag också! Jag blev jätteorolig när sonen fick utslag över hela kroppen efter att ha haft feber. (Trodde att det var vattkoppor först - Panik! ) Men eftersom det var Tredagarsfeber var det inget farligt alls och utslagen försvann på några dagar!

• Fragole

Ok, men de försvinner alltså av sig själv då? Kan 3-dagarsfebern pågå i både fler och färre dagar? (Känner mig helt novis i frågan eftersom hon ju aldrig vart sjuk förut) Jag har smörjt in henne och nu luftar hon rumpan Tänkte att det väl inte skadar iaf..

• Fragole
    Apanage skrev 2007-11-19 14:20:26 följande:
    Kolla på den här sidan. Min sons utslag såg ut precis så här.www.sjuktbarn.nu/AZTemplates/Page.aspxå om utslagen liknar dessa är det nog lugnt, men vill du vara på den säkra sidan, kontakta BVC!
    Ja jag har faktiskt precis pratat med bvc och hon tyckte inte att det lät som 3-dagars när hon inte haft feber mer än drygt ett dygn... Hon påstod att vissa barn reagerar med röda utslag lättare än andra efter en infektion.
    Hon tyckte iaf att E skulle vara hemma från dagmamman imorrn med eftersom hon inte riktigt äter och dricker som hon brukar än...
  • Barbaskön

Kan vara höstblåsor också. De brukar dyka upp efter lite feber.

Blåsorna sitter på rumpan, magen, händer och fötter och i munnen - liknar mycket vattkoppor - men vattkoppor är över hela kroppen även i huvudet och i öronen - det är inte höstblåsor

• Millies

Vår flicka har fått så vid två tillfällen, hög feber någon dag och sedan har prickarna kommit över hela kroppen. BVC sa att det inte var tredagarsfeber utan att barn kan reagera så efter hög feber. Inget att vara orolig för utan det gick över på någon dag till.

• Snarkofagen

Infektioner generellt brukar ge prickar på kroppen. Inte såna som fanns i länken högre upp utan mer likt röda finnar. Går bort av sig själv på några dagar. Annars kontakta bvc som vanligt om du är orolig.

• bomman

Jag tycker att det låter som vanligt virusutslag. Barn får det lätt när de har an virusinfektion. Helt ofarligt. Min dotter får ofta det någon dag efter att febern lagt sig.

Svar på tråden Kan hon fått små röda prickar efter en dag med feber?