• sallybuse

Gammal sketch

Jag söker efter en rolig sketch som gick på tv runt 90-91.Och de var nog med Dan Ekborg och några till.Och dom står på en scen och kan inte hålla masken.Och dom står där och talar om att dom ska bryna lök.Plus lite annat.Och den är så rolig.Finns här någon som vet.

• Svar på tråden Gammal sketch
  • Kristin24

är det Lorry gänget?

Go och glad Kexchoklad
  • sallybuse

Vi har kollat på youtube men den fanns inte.vet ej om de är Lorry gänget men tror inte de.Vem mer som vad med kommer jag inte ihåg.Men jag kommer ihåg att den var rolig.Vi skrattade länge.

• Kristin24

o inte Galenskaparna?

Go och glad Kexchoklad
  • sallybuse

Svt kunde inte svara för dom visste inte vad jag menade för nått.Men jag ringde till en kompis och hon visste vad den hette.flott och lagom.Finns här någon som vet??.Dom som var med hette Björn Gustavsson,Ulf Brunnberg,Birgitta Andersson,Dan Ekborg.

• Atamon

Enligt wikipedia var Flott och Lagom en teater/revy som gick 1991
    Bästa skådespelerska: Birgitta Andersson och Dan Ekborg fick priset Guldmasken för bästa skådespelerska och skådespelare för just Flott och Lagom det året samt att Thomas Ryberger fick guldmasken för bästa regi. Det var Calle Norlén som skrev texten.
    Det kanske finns en film eller något att köpa någonstans om du gör en googling?

• sallybuse

Atamon.

Tack för ditt svar.Ska gå in och leta lite till.Men hur letar man då vad ska man skriva.Har letat på youtube hela dan igår nästan och har skrivit till svt och frågat.Så jag provar en gång till.

• Atamon

sallybuse skrev 2007-11-20 15:24:35 följande:

Atamon.Tack för ditt svar.Ska gå in och leta lite till.Men hur letar man då vad ska man skriva.Har letat på youtube hela dan igår nästan och har skrivit till svt och frågat.Så jag provar en gång till.
    På Youtube hittar jag inget heller med "Flott och Lagom". Flott och Lagom gick på Stora Teatern i Stockholm 1991, du kan kanske kontakta dom så kanske de har något tips om var du kan hitta en filminspelning?
    När du googlar på flott och lagom så skriver du bara in det i sökrutan, så kommer det upp en del information om uppsättningen. Vilka som var med osv Där kanske du också hittar en inspelning tänkte jag?
  • sallybuse

Tack en en gång för dit svar.Jag ska prova en gång till.Och hoppas att jag kan hitta den.Har du sett den nån gång?

Svar på tråden Gammal sketch