• Prins Solo

När ska man ge minifom för bäst verkan?

Som rubriken lyder. När ska man ge minifom för att få bäst verkan?
    Det står strax innan på flaskan, men när är det? Är det alldesles precis innan, dvs ge minifom och börja amma direkt eller handlar det om en sisådär 10-15 minuter innan? Någon med erfarenhet av detta? Tycker inte alls att dropparna hjälper i nuläget och jag ger dem precis innan jag ammar.

• Svar på tråden När ska man ge minifom för bäst verkan?
  • 3 hjärtan

har hört att man helst ska ge en kvart innan eller så, men för oss funkade inte det.. vår son blir vansinnig när han får vänta på maten, så vi gav också alltid precis innan amning. vi provade nu med sempers magdroppar i stället, tycker dom funkar bättre.. dessutom kräks han mindre av dom och man behöver bara ge en gång om dagen...

• kaksmulan

jag gav först en sked med minifom och sen ammade jag direkt efteråt! Funkade fint!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Jeanette1986

jag ger precis innan annars tycker jag att det borde stå att man ska ge den 15min innan om det skulle ha nån betydelse. min son blir oxå tokig om han inte får mat direkt men han lugnar ner sig när han får dropparna för det betyder mat har han lärt sig.
    hur länge har du gett dropparna? det tog 2v för oss innan de hjälpte, och så va vi tvungna att öka mängden till 20-25droppar innan amningen.

• Miccca

När jag använde minifom till vårat första barn så stod det på flaskan att man skulle ge ca 15 min före, men nu på de nya så står de ju strax före, så då har väl kommit på att det knappt gör någon skillnad

~Amelia o5o9o5 o Vilmer o7o91o~
Svar på tråden När ska man ge minifom för bäst verkan?