• siabellon

åka taxi utan barnstol

Vet ni hur det fungerar i New york? korta sträckor i city är väl en sak men jag tänker mest på transfer mellan flygplatsen o htellet. är ju en bit o funderar på om man kan beställa det eller om man får vara wild and crazy o köra utan.

• Svar på tråden åka taxi utan barnstol
  • 061104

Skulle ALDRIG i hela mitt liv låta mitt barn åka bil utan att stol.
    Krockar ni har ni inget barn kvar. Vet inte om jag skulle kalla det wild and ceazy att strunta i stol.

• Mammanna

Kolla upp hur det är för i sverige tar vissa taxi bilar med bilstol om man säger man ska åka med små barn!!

• Neubert

Hur kan du ens skriva så....??? fattar inte hur oansvariga somliga är....

• siabellon
    Mammanna skrev 2007-11-19 18:02:43 följande:
    Kolla upp hur det är för i sverige tar vissa taxi bilar med bilstol om man säger man ska åka med små barn!!
    Tack, det är ju det jag tror också! vi är väl säkert inte de första som kommer med liten bebbe o vill åka taxi.

tänkte om det var nån som visste mer ingående, är det det?
  • Bluescreen

Men det är väl inte ens okej korta sträckor?! Eller anser du det?

Jag skulle aldrig sätta min son i bilen utan ordentlig stol!!!

• resemamman

Det finns troligen inte några taxibilar i NYC som har bilbarnstolar. Alternativen är: ta med egen stol, åka buss, hyra egen bil med bilstol eller åka taxi utan bilstol... Tyvärr är det så på resa i andra länder. Få länder har så högt säkerhetstänkande kring barn i bil som vi i Sverige. Vill man resa med barnen så får man ofta acceptera att tumma på säkerheten ibland...

• siabellon
    Bluescreen skrev 2007-11-19 18:38:49 följande:
    Men det är väl inte ens okej korta sträckor?! Eller anser du det?Jag skulle aldrig sätta min son i bilen utan ordentlig stol!!!
    tur att man är olika! såklart tycker jag det är självklart att man ska skydda sitt barn och jag åker aldrig en meter utan stolen här hemma. men ibland kanske det inte finns allt att tillgå som vi är vana med här i sverige o då får man göra en avvägning.
    så tycker jag!
  • Bluescreen

I det här fallet kan jag dessvärre inte se någon som helst tur i att vi tänker olika. Det är för mig högst beklagligt att vi gör det.

siabellon skrev 2007-11-19 18:48:32 följande:
    tur att man är olika! såklart tycker jag det är självklart att man ska skydda sitt barn och jag åker aldrig en meter utan stolen här hemma. men ibland kanske det inte finns allt att tillgå som vi är vana med här i sverige o då får man göra en avvägning. så tycker jag!
  • siabellon
    resemamman skrev 2007-11-19 18:46:26 följande:
    Det finns troligen inte några taxibilar i NYC som har bilbarnstolar. Alternativen är: ta med egen stol, åka buss, hyra egen bil med bilstol eller åka taxi utan bilstol... Tyvärr är det så på resa i andra länder. Få länder har så högt säkerhetstänkande kring barn i bil som vi i Sverige. Vill man resa med barnen så får man ofta acceptera att tumma på säkerheten ibland...
    "Vill man resa med barnen så får man ofta acceptera att tumma på säkerheten ibland..."

vi har pratat om att ta tåget in också, det funkar ju också. men visst måste man göra avvägningar när man reser med barn, så är det ju!
    Tack för svaret på min fråga!
  • siabellon

har hittat en sida som heter kidtaxiny, nån som provat? de kan man tydligen anlita till o från flygplatserna också

Svar på tråden åka taxi utan barnstol