• Babynr1

Begagnat Skötbord

Min kollega har lite barn mobler hon vill bli av med. Bland annat ett skotbord som hon har haft ett par ar nu. Hennes son ar 3. Det ar i tra och lackat..Jag soker egentligen ett vitt bord men tankte att om jag kunde kopa hennes bord billigt sa kunde jag slipa till det och sedan mala sjalv. Men nu berattade hon att hon ville ha 150 Euros for skotbordet (typ 1400 skr)..har kostat 250 eur. For tre ar sedan...

Ar inte det ganska mycket? Jag hade hoppats att betala runt 80-90 euros.
    Har pa ebay hittat ett likadant som redan ar vitt for 100 Euros.

Hur ska jag saga till henne att jag andrat mig? Kanner mig lite dum men jag vill inte ha det dar bordet nu..tycker att hon bad om ganska mycket for det. Speciellet efter som det innebar en hel del jobb med slipning av alla kanter etc...

Har ni nagon ide? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Begagnat Skötbord
  • Hemmafru

Antingen så säger du sanningen till henne att du tycker att de är för dyrt, eller så kan du säga att ni har fått ett skötbord av någon.

• Nyfiken gul

säg att du är ute efter en helt annan typ av skötbord och tacka vänligt nej. Säg att ni diskuterat det hemma o att hennes skötbord inte passar helt enkelt...

• Emmies mamma

Kan du inte bara säga som det är? Du hade tänkt dej ett vitt skötbord och nu har du fått möjlighet att köpa ett nytt för "begagnat-pris".

Annars får du väl dra en vit lögn och säga att du fått ett i present från någon släkting eller något.

Om du inte gör som du vill så kommer du ångra dej. Lycka till!

• Joje

Tycker att du ska vara ärlig och säga att ni tycker att det är lite för dyrt. Antingen så går hon ner i pris eller så får ni leta vidare.

Tyckte också att 1400:- var lite väl mycket för ett begagnat skötbord.

• Mariarv78

Men tänk på dig själv & din ekonomi! Säg som det är, att du har hittat ett annat skötbord som du hellre vill köpa, om hon då tar illa upp är det väl hennes sak...

Jag tycker det var dyrt- det är ju 3 år gammalt. Vi köpte ett begagnat-jättefint för en hundring & det funkar jättebra!

Lycka till!

• Babynr1

Ja tack for alla svar! Jag vet.

Kande mig bara lite velig eftersom nar jag forst tittade pa det sa ville jag verkligen ha det och sa till henne att " ja jag tar det" , sedan fick jag aldrig nagot pris av henne och hon fragade hela tiden vad jag ville ge...tillslut sa jag 80 euros och fick aldrig nagot svar tills jag fragade om hon fick mitt mail med mitt prisforslag..det var da hon skrev att hon ville ha 150 euros for det.

Det klart jag kan saga som det ar Det ar bast att vara arlig sa klart. Jag gor det i morgon.
    typiskt mig..
    Tack till alla

• viseversa

det finns inget som säger att du måste köpa det.Säg att det är för dyrt och att du köper ett annat!

• Jaramla

maila igen o skriv att ok, men då köper jag ett annat som jag hittade begagnat för 80 euro o som redan är vitt! tack ändå.
    eftersom hon bad om prisförslag o hon nästan dubblade det så får hon ju skylla sig själv tycker jag. jag tycker det verkar jättedyrt, har hittat superfint begagnat skötbord + spjälsäng i samma märke för 1500 för båda...

• auti

Jag tycker också att det lät för mycket. Jag var i samma sits angående en barnvagn en kompis vill sälja "billigt". Hon ville ha 2000 kronor för en nästan 4 år gammal vagn (väldigt fin förståss) men jag sa till henne att lägga ut den på blocket och skulle hon inte få sålt den så kunde jag köpa den för 500 kronor. Hon blev varken arg eller sur utan sa att det lät bra.

Det slutade med att jag köpte en helt ny vagn också den Brio för 3700 då de reade ut 2007 års modell.

Var ärlig jag tror du tjänar på det. Blir hon arg så är det upp till henne...

=)

• Babynr1

Jag har sagt det till henne nu. Jag sa att det var for mycket for ett bord som vi dessutom skulle behova mala om! Sa sa var det med det! Tack for alla svar!

Svar på tråden Begagnat Skötbord