• Snowstorm

Var köper man vetekudde/vetevärmare??

Behöver en vetekudde till förlossningen, för man kan väl inte låna där va?!! Ska föda på BB Sthlm. Var köper man det?

• Svar på tråden Var köper man vetekudde/vetevärmare??
  • Got You

Hälsokostaffärer brukar ha

• Safa

Det brukar finnas på hälsokostaffärer. Dom är jätte bra, men värm den inte för länge för då kan den börja brinna, det gjorde min när jag skulle föda min son.

• Xavant

Man får låna, jag fick det. Eller rättare sagt så värmde de handdukar, tyckte nästan att det var bättre än min vetekudde. Min köpte jag på Gekås i Ullared, fast jag rekommenderar dig inte att åka dit som höggravid... hihi...

• Pepparkorn

Bra beslut att ta med till förlossningen. Fungerade jättebra som smärtlindring i början för mig. Inhandlades på hälsokostaffär.

• Zemiramis

Hälsokosten brukar ha, som sagt. Annars kan du sy en själv (billigare). Tänk isf på att använda värmetåligt tyg, typ linne el bomull och fyll med helt vete.

Annars får du varma handdukar på förlossningen om du vill ha. Tycker också de fungerar super!

• Nonnis73

Har köpt på DUKA, men vet att också Claes Olsson har till en billigare peng!

• auti

Jag har köpt världens bästa! Det är en vetekudde men i "skärpform". Man sätter vetekudden runt exempelvis ryggen med hjälp av kardborre. Jag har foglossningar och det är rena drömmen. Jag tänker dessutom använda den under förlossningen och kommande mensvärk :P

Jag köpte min för 249 kronor på Babyproffsen, jag vet att det dessutom går att köpa på Barnenshus.

Vill du ha vanlig kudde så är det nog hälsokostaffärer som sagt =)

• svirr

Om du vill göra en själv funkar det att fylla med ris också. Den blir lite tyngre, men det är lättare att få tag på ris än helt vete.

• Pyret08
    GladMin svärmor köpte en till mig från Hemtex.
  • Bollen82

Men hallå?? min vetekudde e min bästa vän.. Vad har man den på förlossnngen till? har man den hela tiden?

• smalandrockar

Recept på egen "vete"kudde:
    (fick receptet av en barnmorska när vi ringde BB och hade värkar)

Blötlägg en handduk.
    Vrid ur det överflödiga vattnet.
    Vik ihop den.
    Lägg den i en ica-kasse.
    Kör detta i micron tills det blivit varmt.
    Lägg det varma paketet i ett örngott.

Så sjukt skönt!!! Hjälpte mig massor, hade nog inte klart mig utan denna. Håller värmen i flera timmar.

• TriBelle

på ullared finns en och den kostar endst 49.95 så se till att åka dit elle att någon annan gör det :)

jag har en från ullared och en från life butiken... använder bara ullareds för den e lite tyngre och det är mycke skönare, den andra gled iväg tyckte jag :)

• Sussi 36

På BB Stockholm så har dom vetekuddar. Jag använde en vid min förlossning där, enormt skönt!!! Det var så otroligt avslappnande när det blev riktigt, riktigt varmt. Jag hade den och lustgas under förlossningen och det var allt som behövdes

• Tiramisú Con Amore

Det finns även billiga på Rusta, fast jag köpte min i en hälsokostaffär.

ღ ♥ ღ Vi väntar en POJKE med BF 5/1-08 ღ ♥ ღ
  • Snowstorm

Ah tack för alla tips, kanske ska göra en själv när det snart e dags o sen låna en på BB Sthlm.

TAck!

• svirr

Jag vet inte hur det är där du kommer att föda, men jag kan tänka mig att det varierar om det finns vetekudde att låna. Jag jobbade på BB/gyn i Umeå en sommar, och där fanns det bara några, så man fick låna berodde mest på tur. Om jag vore du skulle jag ta med mig för säkerhets skull.

Snowstorm skrev 2007-11-20 10:51:57 följande:
    Ah tack för alla tips, kanske ska göra en själv när det snart e dags o sen låna en på BB Sthlm.TAck!
  • Rhino76

Jag såg att www.emmagjort.se hade schysta vetekuddar när jag var inne och handlade julklappar. Kanske kan vara något.

Svar på tråden Var köper man vetekudde/vetevärmare??