• Nallemajatjejen

Ni som har Emmaljunga duo (ang. att fälla ihop)

Hur jobbigt är det egentligen med detta att man måste ta isär den för att fälla ihop den? Är det någon som vet om det är lika krångligt på cerox och crossway?

• Svar på tråden Ni som har Emmaljunga duo (ang. att fälla ihop)
  • Snuva

Fälla ihop? Det gör inte vi, det går ändå

• Nallemajatjejen

Vad är det som går ändå?
    Kanske skulle sagt att det är med classic chassi som vi har tänkt köpa.

• Nallemajatjejen

Tror att vi måste fälla ihop den helt (vet att den går att fälla typ halvt) för att få in den i bilen...

• Titti och mini

Den är jättelätt att fälla ihop Man drar bara upp spärrna och en säkerhetshake, görs i ett handgrepp. Classic chassit alltså o handtaget kan man fälla så det ligger platt mot chassit ifall man behöver det

• Titti och mini

O nu insåg jag att det var ju inte riktigt det du frågade men svaret är väl ungefär det samma. Jag ser inga problem med det

• Klatermaja

Men måste man lyfta bort liggdelen?

• Nallemajatjejen

Det går att fälla ihop den utan att lyfta bort liggdelen. men i affären sa de att det inte var så bra för vagnen utan att handtaget kunde skava sönder tyget på suffletten. Dessutom tror jag att den blir för hög för att gå in i våran bil i så fall.

• Nallemajatjejen

puffar på. Måste finnas någon mer som har en emmaljungavagn...

• Nallemajatjejen

Det är ju över 4000 inloggade... Någon mer måste väl ändå ha en emmaljunga och ha en åsikt om hur bra den fungerar med ihopfällning vad gäller in och ut ur bilar....

• GBA

Hej,

jag har inte Emmaljunga Duo, men jag funderade på den eftersom det är så fin. Det jag dock fick höra från försäljaren var att den inte går att fälla ihop helt när man har liggdelen fast. Dvs. lite fälls det självklart ihop, men inte tillräckligt för att den skall rymmas i vanliga bilar. I så fall måste man först ta isär liggdelen.
    Av den andledningen valde jag bort den vagnen och istället beställde en Brio Combi, som blir mindre vid ihopfällning.

• JKMNA

Vi får nog lyfta av ligginsatsen och sen fälla ihop själva underdelen. Har själv inte blivit så haj på det eftersom bebisen inte kommit än men får väl öva lite... Men han i affären visade så i alla fall! Den är ju ganska tung, det är lite dumt, då vi bor i lägenhet och tänkte att vi skulle ha vagnen nere i ett speciellt utrymme men vill inte lämna liggdelen då det är nära soprummet...så det blir tungt...eller får min sambo fixa det tror jag för plus bebis är det ju omöjligt att bära...!

• JKMNA

Men måste ändå säga att den är himla smidig att fälla ihop! Bara man övar ett par gånger och får in det så är det verkligen inga problem att man måste dela på dem, tycker jag!

• Nallemajatjejen

oroar mig mest för momentet när den ska in i bilen så att säga... Vi bor i hus så vi kommer bara rulla rätt in med den

• 3påG

Har haft duon till bägge mina söner och köpt en till lillebror i magen.
    Man får ta loss liggdelen fälla chassit och sätta tillbaka liggdelen, låter krångligare än var det är! Sen beror det ju lite på hur ofta det ska göras, är det fem gånger om dan så hade jag nog tänkt om men annars är det inga bekymmer.

• JKMNA

Då tycker jag verkligen att du ska vara lugn! Tycker den är smidig förutom att den är väldigt tung...!
    Har en bild i mitt galleri på den. Det är väl samma, alla duo? Vi har en Duo Smart Kombi. Lycka till!

Svar på tråden Ni som har Emmaljunga duo (ang. att fälla ihop)