• Katja77

Någon använder mitt namn och telefonnummer på sexchatter! *arg*

Jag måste bara skriva av mig lite, är så förbannad! Nyss ringde telefonen, samtalet löd som följer:

*ringsignal*

- Tassa (jag som svarar i telefonen fast med mitt egentliga namn)
    - Hej, jag undrar om vi kunde träffas något i veckan? (killröst jag inte känner igen)
    - Vilka då? (jag som undrar vilka som ska träffas)
    - Du och jag.
    - Eh, jaha, varför det? (jag som undrar varför i hela h*lv*te jag skulle vilja träffa en okänd kille.
    - Ja, jag pratade ju med dig på sexchatten förut så...
    - Jag chattar inte överhuvudtaget så det tror jag inte att du gjorde (jag med ganska irriterat tonfall)
    - Nehej, då är det väl någon som har hängt ut dig då, det var tråkigt. *tystnad*
    Killen lägger på.

Va f*n är det för folk som hänger ut andra på sexchatter? Hur kul är det att någon sexchattar och lämnar ut mitt hemtelefonnummer?

Någon mer som råkat ut för detta?

• Svar på tråden Någon använder mitt namn och telefonnummer på sexchatter! *arg*
  • Bonanza

Seriöst?? Men gud vad sjukt! Kan du inte höra av dig till chatten så kan de kanske kolla ip-nummer eller liknande. Personen har ju begått ett brott, så du kan väl kanske anmäla det? Sick!

• Katja77

Jag vet ju inte ens vad det är för chatt. Det sa han inte...Det här är den andra knäppisen som ringer mig på inte alls länge! Blä! Den förra som ringde utgav sig för att vara polis och frågade detaljerade saker om mitt sexliv i sin "vittnesutfrågning"..

*ryyyyyys*

• Katja77

Jag menar, vet den som hänger ut mig vem jag är eller är det någon som bara hittat på ett telefonnummer? Det är så obehagligt!

• Molnet

Det är inte ett sånt där skämt, du vet man kan betala 10 spänn för att någon ska ringa upp och skämta?

• Katja77

Molnet, det tror jag inte men man vet ju aldrig....Den förra knäppisen var inte det iaf...Den polisanmälde jag...

• Jossan

molnet dom skämten är väl inspelade samtal.. alltså kan dom inte svara tillbaka + slutet sägs det att det är ett skämt..

tassa
    tycker du ska polisanmäla att någon använder ditt namn och telenr på en chat det är olagligt..

kram J

• Katja77

Molnet, nej, inte vad jag vet iaf...

• Katja77

Jossan, vad ska jag säga i polisanmälan liksom? Det finns ju inget att gå på! Bara att någon använder mitt namn och nummer..Det kan ju inte polisen göra något åt...

• Jossan

tassa
    nej men dom kanske kan be ditt telebolag om nr till killen som ringde förrut och han kanske kan svara på det?

anmäl iaf för det kanske ringer fler..
    och om det ringer fler kanske du kan fråga vilken chat det är?
    kram J

• Katja77

Jossan, de kollar inte upp telefonnummer, det får man göra själv och det kostar en hel del. Det sa de när jag anmälde det förra samtalet...Då kollade de inte ens upp fast killen utgav sig för att vara polis...

• Jossan

tassa
    så svinigt..
    då vet jag inte vad man ska göra förrutom om fler ringer fråga vilken chatt

kram J

• giz

ringer ngn mer så spela dum och säg: villken av chatterna menar du.... försök luska så mycket som möjligt.....

• skrutthumlan2

Fråga om de ringer igen vart de har fått ditt nr ifrån, då kan du ju gå in på den sexsajten o kolla om ngn har skrivit om dig!
    Obehagligt att folk ringer sådär!

• ming

Ja, jag läste för ett tag sen om nån man som hade satt in sitt ex i nån dejtingsajt med riktig adress och allt (och bild).
    Svinigt!

• giz

hahaha undrar om det var samma som satt in sitt ex på blocket och tradera.......

• Inexsana

Ett av mina ex satte in en kontaktannons i en dejttidning i mitt namn, med foto, telefonnummer, och adress. Jätteroligt Jag fick i snitt 100 brev i veckan, och lika många samtal hem, i en månad stod jag ut, sen bytte jag nummer, breven slängde jag oöppnade. Det tog 6 mån innan breven upphörde att komma.

Gjorde ju givetvis en anmälan mot exet, men eftersom det inte gick att bevisa att det var han som gjort det, så hände det inte mer än att det vart ett förhör, sen vart det nedlagt.

Svar på tråden Någon använder mitt namn och telefonnummer på sexchatter! *arg*