• leify

ikeas kura-säng !!!!!!!!!!!!!

hej allihopa !
    tänkte investera i en ikeas kurasäng till min son ....
    undrar om nån av er har en sån och isåfall hur är den
    undrar också om nån har en bild på den när den är låg ... det finns inga sånna bilder på ikeas hemsida .. vill få en känsla för hur den är då om ni förstår hur jag menar

om nån har nåt annat sängförsalg till en 2 åring så är alla förslag välkommna !!! enda kravet är att det är en vanlig 90 säng storleksmässigt !!

tack på förhand

• Svar på tråden ikeas kura-säng !!!!!!!!!!!!!
  • Sandrish84

Vi har en sådan säng till vår son som är 2.5 år och jag tycker den är kanon. Har tyvärr ingen bild på den när den är låg men jag tycker den är jätte fin och bra!

• leify

tack för ditt svar ... ja den verkar ju mysig och praktisk ....
    har aldrig förstått det där med växasängar .. det är ju bra om man får plats själv :)

• Sandrish84

Ja eller hur!!? Jag gillar inte heller dom där konstiga sängarna Skrattande

• Kryztina

här kommer en bild där man ser ganska bra:
    kura 3.jpg

Min bonusdotter har en sån säng och jag tycker den är väldigt mysig.. Hon har den som på bilden men med ett sängtält över.. Det blir jättemysigt. Faktiskt mysigare än om man har den "på höjden", som min bonusson har .

• Filippa06

synd att den bara finns i "trä" och blått...

• Jumsan83

kompisen har en sån säng och även tält över som kryztina prata om det är jätte mysigt kompisen har inte sin lågt ner hon har den uppe om du förstår och under har hon gjort en mysig lekhörna til sonen

• Älskade vovvsing

vi har den 'gamla' som utgick nu i somras och på den är delarna vändbara så man ha den i trä/blått och trä/vitt! Är det inte så på den nu? När Alex fick den nu när han var ett så tog vi bort ribbotten och så hade han en madrass direkt på golvet i den! Nu soevr han som på bilden och så har vi åxå en sån sänghimmel över! Det enda som jag inte vet hur vi ska ordna är en stödbräda så att han inte trillar ur eftersom han bara är 16 mån än, just nu har vi ryggen på en fåtölj för ena sidan.. Ngn som har ngt tips? Ikeas lösa stödbräda passar inte då kanterna på KURA är för tjocka!

trött på höst och vinter... =( -redan!
  • pattisza

Vi har också Kura, jag har målat hela sängen vit men det var ett jättepill jobb. Jag har den i lågt läge och satt upp ett draperi framför, jättemysigt.

• lillis

Jag har en bild i mitt bildgalleri... Vi gjorde om den lite, vi målade stommen vit. 

• Filippa06

lillis...kikade på din säng,den vart mycket finare... Men vet du om den fanns i fler färger än blå?

• pattisza

När vi köpte kura sängen så fanns sidorna så att ena sidan var vit och den andra var blå.

• lillis

Filippa06: Nä den finns tyvärr inte i andra färger, bara blå/vit... men man kan ju alltid måla om 

• pattisza

Nu har jag en bild på kura-sängen hemma hos oss. Inte helt färdigmålad.

• leify

tack allihopa för era fina bilder och förslag !!! jag håller med om att det skulle finnas en i helt vitt ! jag är i en riktig inredningsperiod nu har två barnrum här hemma som skall fixas så all insperation är super !!!! keep it coming !!!!!!!!!!!

• Filippa06

Ja måla kan man ju göra Men är inte allt för sugen på att ta fram penseln...har precis målat om 2 sovrum samt hall kök och vardagsrum o då menar jag rubbet tak lister osv

Jätte synd att den ej fanns i vit,den vart jätte fin när ni målat.

Svar på tråden ikeas kura-säng !!!!!!!!!!!!!