• Lillpyret0508

Gröt till kvällsmat och sen välling ganska tätt inpå? (innan natten)

Hej!
    Känns som jag bombarderar FL nu med alla frågor som snurrar, hehe...

Är det nån som ger gröt till sin bebbe som kvällsmål för att sen kort därefter, innan nattningen ge välling? Har hört att man inte ska ge för mycket gröt och välling. Min son käka gröt med stor gglädje runt sex på kvällen och nattas därefter med amning mellan 19 och 20 nån gång. Vet inte riktigt hur jag ska göra sen när jag inte ammar längre... ??

• Svar på tråden Gröt till kvällsmat och sen välling ganska tätt inpå? (innan natten)
  • xenaa

jag ger ersättning efter gröt. men vi kommer köra med välling senare om nån månad.

♥Leo 07-06-22 ♥
  • Pysselgalningen

Om jag gör så med min dotter så vaknar hon vara mer/tidigare pga hunger.
    Dessto mer och senare på kvällen man äter, dessto hungrigare blir du.

Mitt råd är att ge gröten senare och sen försöka natta utan välling.

• Disco

Jag ger också ersättning efter gröten. Har inte vågat prova med välling upptill ännu. Men det blir ju det alternativet i fortsättningen om han fortsätter vakna om nätterna och käka.

• TessaS

Vi ger gröt vid 19-tiden och välling ca 20-20.30 när han somnar. Det har funkat jättebra och han sover hela natten.
    Han äter även gröt på morgonen, men däremellan bara vanlig mat och frukt/fil-mellanmål. Enligt bvc är det helt ok.
    Han är 10 månader.

• Karpet

Min dotter får gröt och smörgås vid 18-18.30, sedan välling vid 19.30-20.

• carola1977

Vi toppade kvällsgröten med välling förut, men då vaknade Emilia och var hungrug på natten så nu får hon bara välling och sover bättre.

• Gestilja

Theo får gröt vid 18 tiden och sen välling vid 20 tiden.
    Somnar han innan vällingen så vaknar han ALLTID runt 23 tiden för välling annars vaknar han inte före morgonen.

Theo 070424 + bebis i magen bf 080426
  • elektra1

Leo får gröt vid 6 tiden.
    sen lite välling när han ska sova, blir vid 7 eller 8 tiden.
    en liten sömnfösare
    han har blivit van med det.
    myser och slappnar av.äter, sen somnar han.

• Annaïck

Du får se till balansen i kosten under en hel dag. Sedan kan du väl testa med ersättning först och fungerar inte det tar du välling. Gröt till middag behöver man ju inte köra varje dag heller. Beror på hur gammalt barnet är.

• gravid72

Har en snart tvååring som får middag vid 17.30 och sedan välling vid 18.45 och som vaknar hemskt tidigt, redan vid 5!
    Kan det bero på att hon får för mycket mat innan läggdags?

Men hur ska man då göra - skippa vällingen och bara ge middag?

Svar på tråden Gröt till kvällsmat och sen välling ganska tätt inpå? (innan natten)