• sakoline

När ska jag börja betala tillbaka?

Tog lån från CSN hösten 2006 till januari 2007.

Trodde att jag skulle börja återbetala nu vid årsskiftet, men det står igenstans på Mina sidor på CSNs sida om när jag ska börja betala tillbaka. Blir det nästa årsskifte alltså?

• Svar på tråden När ska jag börja betala tillbaka?
  • timberhochmandie

Du får ett brev från dem i januari eller så. När du gått utan studiemedel över ett halvårsskifte och ett helårsskifte kommer återbetalningskraven.

• sakoline

Men betala tillbaka VT 08 då eller VT 09?

• timberhochmandie

VT 08. Först halvårsskifte (07) sedan helårsskifte (07/08), då säger det pling i CSNs datorer och så får du inbetalningskort på posten.

• sakoline

Ok. Vad jag räknat med... Men förstår inte varför de inte kan informera om det på hemsidan.

• timberhochmandie

www.csn.se/2.175/2.662/1.1306
    Nä, det är ju lite luddigt... "...dröjer det ytterligare ett år." Gör det ju inte. Det dröjer ganska exakt ett år, inte YTTERLIGARE ett år. Jag fick i alla fall betala tillbaka våren 2006 när sista utbetalningen var jan 05. (mammaledig) När jag pratade med dem i tfn sa handläggaren det där med först ett halvårsskifte, sedan ett helårsskifte. Alltså, redan efter ett halvår om du tagit sista studiemedlet under VT, men först efter ett år om du tagit sista under HT.

Svar på tråden När ska jag börja betala tillbaka?