• Agnes mamma

Tips!! Vad ska man önska sig till sin snart 1-åring i julklapp?

Alla frågar en vad dem ska köpa i julklapp till Agnes. Och jag tycker att det är så svårt att komma på såna direkta grejer. Kläder har hon så att hon kan bada i det(men det kommer hon antagligen att få ändå) och sen vad det gäller leksaker så har jag ingen aning om det. Jag vet inte vad hon är mogen för i hennes ålder.

Usch sånt här är ju verkligen jättesvårt.

Har ni några bra förslag?

Det kan vara precis vad som helst. Behöver inte just vara kläder eller leksaker...

Mamma till Agnes 10 månader
  • Svar på tråden Tips!! Vad ska man önska sig till sin snart 1-åring i julklapp?
  • angelofthedevil

Då jag tänkte inreda sonens rum nu så tänker jag nog säga att han vill ha saker till sitt rum. Men då tänker jag nog säga nåt specifikt oxå så att han inte bara får något. Leksaker och kläder lär han ju få endå. Får iaf två leksaker av oss.

*Leonardo 070220*
  • miababia

behöver hon något annat
    tex ny barnstol, bilbarnstol eller liknande?
    Till sonen som kommer vara ca 10 mån så har vi önskat
    pulka, spis, barnstol/tripp trapp, kläder, och lite leksaker och böcker och sen även hjälp till bilbarnstol. Annars en slant insatt på hennes sparkonto/fond, smycke, barnservis i plast

• Rettis

Pekböcker
    Matservis
    Leksaksmöbler (stolar och bord)
    Dockor

• Xarisma

Elvira fick:
    Pussel med knoppar som var lätta att greppa
    Pekböcker
    Bobbycar
    Docka och dockkläder

Sånt somh on kunnat nyttja under året sen
    Nu blir hon två och då får hon släp till bobby car, pussel utan knoppar, böcker och spis

• Agnes mamma

babypulka och pussel med knoppar var ju bra förslag och även grejer till rummet...

Ta gärna emot fler förslag

Mamma till Agnes 10 månader
  • miababia

har ni trädgård så en gunga
    duplo

• sweetpea

Alltså - pengar på ett konto kanske inte är helt fel? Ett så litet barn behöver inte så mycket prylar och förstår definitivt inte sakers värde - omslagspappret är ju oftast det roligaste!

Då är det kanske bättre med en slant som kan växa och bli en cykel eller ett tv-spel eller ett ridläger eller ett körkort, om det hinner gå så lång tid.

Så tänker jag, i alla fall.

Svar på tråden Tips!! Vad ska man önska sig till sin snart 1-åring i julklapp?