• Pumpkin

Värmeljushållare med sugkopp?

Vet att jag har sett det nånstans, men kan för mitt liv inte komma på VAR Någon som vet? Jag menar alltså typ ljuskoppar försedda med sugkoppar "på sidan", så att man kan sätta dem på kakel och liknande.

• Svar på tråden Värmeljushållare med sugkopp?
  • Jan H

Det låter väldigt farligt, risken att sugkoppen släpper är stor.

• AnneSophie
    Jan H skrev 2007-11-20 08:59:23 följande:
    Det låter väldigt farligt, risken att sugkoppen släpper är stor.
    Instämmer.
    Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare
  • mumir

Man ska väl inte lämna NÅGRA ljus obevakade...

...och visst ramlar de ner, ibland. Katten och jag hoppar högt av skramlet inne ifrån badrummet. *s*

Det HAR hänt att någon av dem ramlat ner när det funnits ett brinnande ljus i dem också, men eftersom de då ramlat ner I BADKARET så har inte mycket spännande hänt -

- Eftersom både jag och några hundra liter vatten varit där då...

• Pumpkin

Tack! Mique måste det vara jag tänkte på, men nu har jag ju ett par fler tips att kolla in

Dessa ljushållare har jag alltså bara tänkt sätta upp när det ska vara mysbad - och då är det ju som sagt några hundra liter vatten i badkaret för att släcka eventuell eld

• Joonas

Jag har köpt sådana på Bolagret, men inte vågat använda dem.

Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!
  • lillvilda

jag hade sånna som satt fast på vårt vardagsrums fönster..de satt där i flera månader och jag fick dra loss dom så där satt de bra iaf. Likaså på fönstret på vår inglasade balkong.

• mumir

Jag tror att de sitter bra om glaset/kaklet de sitter på är riktigt riktigt rent. Inga kalkrester, fett etc.

• musli

Fukta sugkoppen innan du trycker fast dem mot kaklet så sitter de 10 gånger så bra!

• javalady

Sitter bra, har inte haft problem med mina som jag haft innan (har inte lika många kaklade väggar som jag hade när jag köpte dem).

Har även funnits i Ullared tidigare.

• Lisfadet

Jag köpte mina på Åhlens men det var flera år sedan så jag vet inte om de finns kvar.

• Buddaboll

Kan säga att vi hade sådan förrut, men efter att en ramlade ner och hade jag inte flyttat mig bara någon minut innan så hade den ramlat i håret på mig, nu landande den i vattenet som tur var, men tyckte det var lite osäkrert så sedan fick restan komma ner de med.
    Nu har jag ljus som står på ett skåp i badrummet, funkar lika bra och dessutom säkert!

• Jessica24

Jag har sådana och dom har aldrig rammlat ner.
    Se till att ha värmt upp sugproppen i varmt vatten någon minut innan ni sätter upp dom på ren kakel, så minskar risken att dom faller ner.

Men som sagt, man ska aldrig lämna ett ljus obevakat.

Köpte för övrigt mina på ett ställe som säljer blommor, växter, inredning osv här nere i Skåne.

♥ Victor 14/3-2006 + BF 14/1-2008 ♥
Svar på tråden Värmeljushållare med sugkopp?