• ModerBlå

Vi måste flytta pga vattenskada...

Jaha...efter en lång väntan på att få besked om en vattenskada i vårt hus (sen i maj) så har vi nu fått det konstaterat att hela undervåningen dvs... sovrum, toa, klädkammare, kök, vardagsrum samt tvättstuga är fuktskadat efter vår läcka i badrumet på övervåningen
    Vi hade en försäkringsman här som undersökte huset i maj för vi upptäckte att det droppade från taket i köket ner på väggen.
    Det visade sig vara avloppsvatten från toan på övervåningen.
    Vi skulle ju få det fixat och vi fick stopp på droppandet i taket men nu har det alltså tagit nästan 7 månader för att snickarna nu ska sätta igång att arbeta här.

jag har lidit av huvudvärk sedan i sommras och inte förstått varför men jag har nu fått svaret. Det finns tydligen nått medel som dom sätter på spånplattan i golvet som avger nånslags ånga/gas när det blir blött. Tack för den....

Men nu ska vi flytta så här innan jul och detta tar ca 6 månader att fixa...

Hua....nån som vill dela med sig att vi lite försäkringsskador med mig? Vore skönt att få prata med likasinnande!

• Svar på tråden Vi måste flytta pga vattenskada...
  • Vaniljmamman

Har bara lite erfarenhet ....
    Vill mest skriva för att jag känner så starkt för er å läget ni hamnat i!
    Stackars er å flytta så här oplaneratå bara 1 månad innan jul å allt!
    Vart ska ni ta vägen då?
    I alla fall så när vi hade vattenskada pga nåt i grovköket som läckt ut i köket, så var det omöjligt att bo i lägenheten, de rev upp allt å satte plast över å sen var det bullriga byggfläktar som rasslade dygnet om!
    Så det var omökligt att få nån ro där.
    Varmt lycka till och hoppas din huvudvärk sörsvinner nu!

• ModerBlå
    Vaniljmamman skrev 2007-11-20 09:15:38 följande:
    Har bara lite erfarenhet ....Vill mest skriva för att jag känner så starkt för er å läget ni hamnat i!Stackars er å flytta så här oplaneratå bara 1 månad innan jul å allt!Vart ska ni ta vägen då?I alla fall så när vi hade vattenskada pga nåt i grovköket som läckt ut i köket, så var det omöjligt att bo i lägenheten, de rev upp allt å satte plast över å sen var det bullriga byggfläktar som rasslade dygnet om!Så det var omökligt att få nån ro där.Varmt lycka till och hoppas din huvudvärk sörsvinner nu!
    Jo vi har ett hus som vi kan bo i så det är ingenfara...men våra barn var ju inte så glada kan jag ju säga...vi har dessutom två katter och en hund.

Ja jag har förstått att det bullrar och har sig under tiden dom ska göra om här. Och det var en torktid på 3 veckor också.

Tack snälla för dina omtänksamma ord!
  • jummie

HAr inte varit med om nåt liknande än *håller tummarna* men ger en tröstande hand mitt i allt elände!

• ModerBlå
    jummie skrev 2007-11-20 09:21:28 följande:
    HAr inte varit med om nåt liknande än *håller tummarna* men ger en tröstande hand mitt i allt elände!
    tack snälla!
  • Allt går fort

vi har troligen samma här. men vi bor i lgh och väntar på svar fortfarande på vad det är. Hoppas verkligen inte det är vattenskada för då är hela köket förstört. lider med dej om att hela undervåningen var skadad.

skickar varma kramar såhär i vintermörkret

• Jesster

Inte alls samma situation men ändå:

Vi flyttade in i ett hus där taket var nylagt - Toppen!
    Efter ca 1 ½ år började det droppa vatten i hallen på undervåningen. Halva taket i köket och hallen var fuktskadat och fick rivas ner. Taket var dåligt lagt och fick rivas av helt och hållet och läggas nytt.

Det tog över 1 år att få allt åtgärdat och då var jag höggravid och sedan föddes sonen, och då hade vi fortfarande inget innertak i köket och hallen samt att det läckte när det regnade. Fick ha spannar på golven.

Inget gick på försäkringen och det gick inte att hävda dolda fel. Det blev en lång, dyr och tråkig historia. Nu när allt är åtgärdat och vi har ett innertak känns det som höjden av lyx

..:: Kärlek ::..
  • Vaniljmamman

Torktiden i mitt kök (betonghus) var nästan 8 veckor som fläkten fick surra.....
    Men vet andra som klarat det på 4 veckor....
    Men de trodde 4 veckor öf vår lägenhet från början. SÅ ta till lite i tidstänket du, för säkerhets skull.

• Vaniljmamman

Torktiden i mitt kök (betonghus) var nästan 8 veckor som fläkten fick surra.....
    Men vet andra som klarat det på 4 veckor....
    Men de trodde 4 veckor öf vår lägenhet från början. SÅ ta till lite i tidstänket du, för säkerhets skull.

Svar på tråden Vi måste flytta pga vattenskada...