• Smulu

Julfest kläder

Då var det dags för årets julfest.
    Hela företaget kommer dit. Det är partaj och mat.
    Vad tar man på sig för kläder? Magen börjar synas genom kläderna. Vill ju vara fin även om jag ska ha barn :)
    Kläderna måste fungera att använda utomhus eftersom vi kommer tillbringa nån timma på jul på Liseberg.

Nån som har tips på nån bra affär i Göteborg?!
    Det känns som jag är i mellan vanliga och mamma kläder perioden.

• Svar på tråden Julfest kläder
  • Viggo och pyrets mamma

Köpte själv min juloutfit igår på Lindex, en snygg röd klänning i stretchigt tyg som det finns plats för magen att växa i, ser inte alls ammmaklädesaktig ut, den är i af matt julröd med ett rött sidenband under bysten som amn kan knyta rosett på, till det kan man ha tjockare strumpbyxor, stövletter och en liten kofta eller bolero, och en längre ytterkappa när ni ska vara ute. Annars hade de en hel del snygga tunikor också som det var lite party över, med snygga svarta kostymbyxor och ett snyggt halsband till så är du redo för fest. Hoppas du hittar nåt du gillar, det braiga med den klänningen och tunikan som jag såg är att man kan ha de länge, det är ju stretch i så magen ahr plats ändå.

• ternestael

Hejsan!
    har också tittat på en röd klänning på Lindex. Tycker den är superfin och man kan ha jeans, byxor eller tights.

Här är en länk till klänningen!

www.lindex.se/Products/Product.aspx&subid=492712&prodid=927927&parentid=0&color=475769&NewView=true

• LillemorR

Japp, den har jag med köpt...tänkte att jag skulle vara lite fin på julen...strumpbyxor hade jag tänkt ha till. Vi ska vara inne hela tiden.

• Therese33

Visst är den klänningen snygg! Tänkte också slå till på den.

• Viggo och pyrets mamma

Ahh precis den klänningen jag köpt, men den är mörkare röd på riktigt än den är på bilden men attans snygg är den. Går till knäna ungefär, lite långt tycker jag för att ha byxor till men det är en smaksam som allt annat Hoppas du hittar nåt du gillar och ah det kul!

• gagge
    ternestael skrev 2007-11-20 15:48:51 följande:
    Hejsan!har också tittat på en röd klänning på Lindex. Tycker den är superfin och man kan ha jeans, byxor eller tights.Här är en länk till klänningen!www.lindex.se/Products/Product.aspx&s...
    Finns denns klänningen abra på derans online sida eller i butik också?
  • Hugo Boss

nu vet ju inte jag vilka veckor och så ni andra är i..men jag har också börjat fundera på julkläder..både för ett julbord i början av december och sen kunna ha samma kläder på jul/nyår..när jag ska på julbordet är jag i vecka 17..men på jul så är jag i 19-20...tror ni att jag kommer få plats i klädseln hela december...magen syns redan..men den kanske inte växer jättemycket just v 17-20??
    svårt det där...för jag vill ju inte behöva köpa två plagg för att det första inte passar vid jul..hmm

kan tiden gå fortare??
  • Therese33

Vet inte hur stor mage du har, men från vecka 17 - 19 så hade jag inte så stor mage och då väntar jag ändå tvillingar men det är ju så olika. Men om du köper en mammaklänning så finns det alltid extra plats för att växa i...

• SolarSister

Här är en till som redan köpt Lindex-klänningen! Haha, den verkar sälja som smör i solsken.

• Smulu

Hehe, vet att det finns fler tjejer som ska ha barn (dock inte vilka de är) som ska på julfesten, folk som har beställt "gravid anpassad mat" nämligen. Tänk ifall jag kommer i "lindexklänningen" och så kommer två eller tre tjejer till i den. Skulle nästan vara lite kul :)

• karmela

Vi är fyra tjejer på kontoret som ska ha barn nästan samtidigt. Förhoppningsvis har vi inte valt samma klänning allihop . Tycker att utbudet på mammakläder är väldigt dåligt och trist för det mesta. Har köpt alla mina kläder (inklusive de jag ska ha på julfesten) på H&M.

• LillemorR

Då ska man inte tala om mammabyxor i storlek typ 50 för det finns då rakt inte där jag bor...Blir sååå förbannad att man inte kan hitta byxor i min storlek. Det börjar bli kris nu för dessa är jättetunna sommarbyxor och här är det snö ute och -10 grader. Men snart ska jag till Sundsvall då ska jag titta där...

• Linus moster

Hej.
    Jag blev också jättesugen på denna fina klänning.
    Jag ska köpa en till julfesterna som stundar.
    Någon som har fler förslag på klänningar i ungefär samma stil??

Mvh
    Helene, BF 24 februari 2008

• buffybus

åh då skulle jag haft en kjol från HM som jag tycker är snygg...med strumpbyxor..man kan ju ta en tjockare variant och ett par stövlar....och en snygg tröja....

finns ju stövlar utan klack så man inte får ont i fötter o rygg... Cool

BF 11 feb =)
Svar på tråden Julfest kläder