Snabba hjärtslag...
Är i vecka 13 och fick höra hjärtljuden i måndags..
166 slag/min.. Är inte det väldigt snabbt?
BM sa visserligen att d var normalt, men ändå??
Är i vecka 13 och fick höra hjärtljuden i måndags..
166 slag/min.. Är inte det väldigt snabbt?
BM sa visserligen att d var normalt, men ändå??
Må det vara en liten flicka kanske..
Kanske det!!!
jo de låter som de är lite snabbt faktiskt
Allt mellan 120-160 ligger inom det normala, och 166 skulle jag kalla normalt.
Ju mindre bebis desto snabbare hjärtslag, och om bebis dessutom har gymnastikpass så ;)
Det där är ju bara skrock, men gissar ni på tjej är det ju i alla fall 50 procents chans att ni har rätt!
jodå det är helt normalt! bebisen kanske var som mest aktiv då? Vissa har bebisar som alltid ligger högt på hjärtslagen och vissa tvärtom. Min brukar ligga ganska lågt på 130...
Min bäbis hade i snitt 155/min.
När den rörde sig blev det högre och när den tog en liten vilopaus blev det lägre. Du kanske har en liten vilde i magen .
Det är helt normalt. Bebisar e väldigt snabba i frekvensen. Min hade 175 när vi kollade sist. HELT normlat....Sägs enligt gamal sägen att det e flickor om det har höga hjärtljud....Och pojkar om d e under 150.
Tänk på att när vi klappar och trycker på magen me doppler (hjärtljudsmaskinen hos BM) så blir ju bebisen stressad och då går hjärtfrekvensen upp lite x-tra.....
Hej!
Min hade 174 slag/min när jag fick höra dem igår, BM sa att det är helt normalt i det här skedet. Är i v. 11.
Känns bra att höra från fler att det är normalt och att vissa också har ännu snabbare..
Känner mig lugn igen!
Min bebis hade 167 och sedan 157 och nu kring 140-145 varje gång...
Om ngt är fel reagerar din bm...
I vecka 11 hade vår bebis 168 slag/min, runt vecka 20-25 var det 150 slag per min och nu senast i v 29 hade h*n drygt 130 slag/min. Enligt BM är det normalt att pulsen varierar.