• jela1982

vart finns lekhjälm?

nu på dagis måste dom ha hjälm på sig dom vill helst att dom harn en men sådant grönt spänne men vart finns dem? och pris? jag hara bara sett vanliga utan sådant spänne.

finns det på nätet kanske

tips

• Svar på tråden vart finns lekhjälm?
  • Annamaja

tror inte att det finns gröntspänne på lekhjälmar. Har aldrig sätt det. Bara på cyckelhjälmar. Men lekhjälmens spänne går lätt upp tycker jag. Fråga på dagis dom borde ju veta vart du kan köpa det när dom kräver det.

• Tussan05
    Annamaja skrev 2007-11-20 10:33:45 följande:
    tror inte att det finns gröntspänne på lekhjälmar. Har aldrig sätt det. Bara på cyckelhjälmar. Men lekhjälmens spänne går lätt upp tycker jag. Fråga på dagis dom borde ju veta vart du kan köpa det när dom kräver det.
    Det är cykelhjälmar men de kallas lekhjälmar. Det ska finnas i vanliga cykelaffärer och tex babyproffsen. Bara de spännen som är gröna går upp lätt om de tex fastnar. På informationen vi fick i mammagruppen på BVC sa de det. Hittar du inga så fråga på dagis vart de andra köpt sina
  • jela1982

nej dom ser ut som hockyhjälmar fast med grönt spänne

• Gurkburken

Jofas småbarnshjälm ("lekhjälm") brukar finnas på sportaffärer.
    Vi köpte våra på Stadium eller Intersport.

Annamaja:
    Småbarnshjälmar finns både i cykelvariant och "hockyhjälms" variant. Att det heter småbarnshjälm beror på att de har grönt spänne.

Vitsen med spännet är att det skall gå upp lätt ifall barnet fastnar, tex när det klättrar i en lekställning.
    Det betyder dock inte att spännet går upp om barnet slår i huvudet i marken. Det handlar om helt olika krafter, eller kanske rättare sagt var kraften hamnar.

Annamaja skrev 2007-11-20 10:33:45 följande:
  • EMO 979

Finns på Ica Maxi i Birsta.... 199:-

• jela1982
    EMO 979 skrev 2007-11-20 14:40:47 följande:
    oj bra pris skall dit imorgon då tlänar en hundrig på att åka dit då barnenshus kostade dom 299kr
  • jela1982
    EMO 979 skrev 2007-11-20 14:40:47 följande:
    kostade ju inte alls 199kr 299kr kostade dom ju köpte 2st idag
  • jela1982

den utan grönt spänne kostade 199kr

• jela1982

svart och röd har inte sett andra färger nån annan stans heller finns det annan färg?

• EMO 979

Förlåt mig..hade för mig det var 199:-...

• jela1982
    rainbowbrite skrev 2007-11-21 20:05:52 följande:
    Har sett silver och rosa med glitter i.Men vet inte vart!?
    men var det med grönt spänne på då? skulle oxså vilja ha rosa har sett det men inte på sånna med grönt spänne på det var den andra lekhjälmen där fanns det andra färger med
  • Marco och Mathias mamma

Vi köpte en Jofa typ hockeyhjälm med "tryckknappsspänne på Intersport i våras och den gick på runt 200:-

• jela1982
    bonusmorsa skrev 2007-11-23 19:42:07 följande:
    Vi köpte en Jofa typ hockeyhjälm med "tryckknappsspänne på Intersport i våras och den gick på runt 200:-
    har hittat en på maxi men grönt säkerhets spänne var 100kr dyrare än vanliga lekhjälmen men det är det värt ifall dom fastnar
Svar på tråden vart finns lekhjälm?