• Jolie

v.37 o typ molande mensvärk

Hej! Är i v.37 och har sen i fredags haft molvärk typ som mensvärk och mol i ryggen. Pratade med BM idag och hon sa att det kunde vara tecken på att det är på gång! Har nån här haft en förlossning som startat på detta vis? J

• Svar på tråden v.37 o typ molande mensvärk
  • Hamremamma

Japp, min förlossning startade så:). Hade molvärk, typ mensvärk, sen kom det sammandragningar, lite oregelbundna och långt emellan, sen kom det mer regelbundet och kortare tid emellan.

Spännande, tänk att få snusa bebis!

Lycka till!

• Jolie

OjOj...känns helt overkligt om det skulle vara på gång.

• Konvaljen

Är i vecka 36 och har haft det så en vecka nu. Sammandragningarna har ökat men jag tycker det borde ha startat om det var på G. Skulle inte ha något emot om det börjar nu, så jag slipper bli igångsatt nästa vecka.

• annasbäbis

Är i vecka 38 (37+1) har också haft molande mensvärk till o från i snart 2 veckor. Tänker varje dag att nu kanske det är på gång, men inget händer
    Igår började delar av slemproppen lossna. Det är ju ett steg i rätt riktning i alla fall, men det kan ju ändå dröja flera veckor till innan h*n vill komma ut...

Segt att bara gå hemma o tänka på detta HELA tiden.... Typiskt att man ska vara så otålig, ja menar jag har ju inte ens kommit till BF dagen än och är redan uttråkad...

• Susanna86

Jag hade Molande mensvärk i rygg/höfter/mage och ljumskar hela förra veckan (är i v.36 nu) Och så va jag till BM i fredags, då blev hon nästan lite irriterad för att jag inte ringt in till förlossningen.... Men jag skickades till spec.Mvc för kontroll då BM tyckte att det lät soma tt något var på gång.
    Läkaren kollade om jag öppnat mig nåogt men det hade jag inte. Enligt honom så var livmodertappen 5 cm. Vet ej hur lång den är under grav?? någon som vet??

Men det kan mycket väl vara på gång för dig :) Lycka till :D

• Emke

xyra: Har också haft så ett par dagar och är i v.36 jag me´. Såklart att det gärna får vara på gång, man vill ju inget hellre än att träffa den lilla krabaten, men är inte du också lite "rädd" att det ska starta? Det är ju ändå så pass tidigt och man vill ju inte att lillen ska komma innan den är redo...

• Emke

Jolie: Om det är på gång så ALL lycka till

• Konvaljen

Emke:

nej, jag är inte rädd för det. Jag kommer ändå att bli igångsatt nästa vecka just för att bebisen då är färdig och jag tänker att en vecka hit eller dit nog inte kan spela så stor roll...

• annasbäbis
    Konvaljen skrev 2007-11-20 11:45:59 följande:
    Emke:nej, jag är inte rädd för det. Jag kommer ändå att bli igångsatt nästa vecka just för att bebisen då är färdig och jag tänker att en vecka hit eller dit nog inte kan spela så stor roll...
    Får jag fråga varför du ska bli igångsatt?
  • kakann

Hej! Jag går in i v.37 på torsdag och har också haft molande mensvärk till och från och idag mår jag väldigt illa. Magen känns också lite skum i form av kurr och "tömning" (ursäkta). Skrutten är vild som vanligt??? Hmm, undra vad det kan vara??

• Anniz 1983

Har du molande mensvärk hela tiden eller é det uppehåll emellan??? Känner själv molande mensvärk till & från & har en del sammandragningar som känns lite i ryggen & låren + att bebben trycker hemen del mot underlivet. Jaja é inte så långt kvar nu men det hade ju varit skönt om den kunde tittat ut lite tidigare än den 3: advent som den é beräknad till

• kakann

Jag har mensvärk-känsla till och från. Jag har aldrig känt sammandragningar men idag som sagt så är det riktigt skumma grejer som händer? Lite som magknip kan jag känna också.... Jag har BF 19:e dec.

• froggyL

Emke, jag känner likadant. Lite läskigt, fast samtidigt vill man ju få ut den snart

• annasbäbis
    Konvaljen skrev 2007-11-20 16:50:34 följande:
    annasbäbis:på grund av min astma
    OK, då förstår jag. Det är så många som pratar om igångsättning så det är lite intressant o höra varför man får det
Svar på tråden v.37 o typ molande mensvärk