• cikliden

Tips på bra mixer för barnmat!

Tänkte inhandla en bra mixer men vill gärna ha tips på nån först!
    Vill ju inte att det ska finnas några småbitar kvar eftersom vi precis har börjat med smakisar - fint ska det vara!
    Tips nån?

• Svar på tråden Tips på bra mixer för barnmat!
  • itchie

vi har en mixerstav från braun, med tillhörande behållare att mixa i. beroende på hur änge man mixar så kan man få det helt utan bitar. går snabbt!

• wozzgirl

Jag har en bra Braun..
    Man kan ha den som stavmixer, o så kan man koppla i vanliga visplar och sen kan man koppla till en burk.

Inte särskilt mkt dyrare än vanliga stavmixers.

• Bast

Jag har också kört med Braun stavmixer. Jättebra när det var ren puré-mat, nackdelen var när det var dags för lite mer bitar, då var det bara att skära, mosa, finfördela....

• gurlie

Vi har köpt en Bosch Matberedare. Hade en mixerstav först men tyckte det bara fastnade vid knivarna.

Matberedaren är en underbar/oumbärlig investering. Ska aldrig mer köpa färdig fruktpure.....Tjohoooooooooooo

• Liwa1

Braum mixerstav = Kanon och lätt att rengöra
    Matberedare = klumpiga och massa att diska.

Har fixat mat och fruktpure utan problemas med staven oh inget som fastnat.

Lycka till

• Fru Längtan

Vi har också Braun mixerstav, jätte enkel att diska vilket gör att man verkligen inte drar sig för att göra mos av allt!

• BaraPyssel

Jag köpte Hugin stavmixer på coop, det medföljde visp, behållare att mixa i och en liten behållare med knivar. Helt underbar, för bara 250:-, enkelt att göra all mat själv.

//Joanna

• Knyttet och K

jag har också en stavmixer från Braun där det följer med en liten skål med kniv (mini-matberedare) och en ballongvisp. Det är det bästa jag har. Använder den hur mycket som helst, lätt att rengöra och den kommer att bli perfekt när det bli dags för barnmat

Svar på tråden Tips på bra mixer för barnmat!