• Anonym (majblomman)

hur mycket från majblommefonden?

Hejsan.

Idag fick jag besked från majblommefonden att vi får pengar till julklappar till barnen,riktigt glädjande kan jag lova er men jag hade då i själva ansökan sökt om pengar till julmat etc,men det stod ingenting om det i brevet.
    1000:- blev det i form av ett presentkort på leksaksaffären,så ingen julmat där inte.
    Missförstå mig inte,jag vill inte låta otacksam,väldigt synd bara att det inte blev någon julmat.

Tänkte bara höra från er andra som fått från just majblomman,hur mycket ni fått?

• Svar på tråden hur mycket från majblommefonden?
  • Solveig

man kan ju göra en del julmat i förväg och frysa in, tex rulla köttbullar, janssonsfrestelse mm. då blir det inte så mycket att handla precis till jul. plus att man slipper stå och laga allt på samma helg också.

Titta också efter extrapriser och klipp ur rabattkuponger så kan man ju spara en slant. Det går att fixa jumat utan att det behöver svida i plånboken, och de riktigt dyra matvaror kan man ju avvara om man inte har så mycket pengar.

Lycka till och hoppas ni får en fin och trevlig jul!

• Anonym (undrar)

hej, inget svar på din fråga, men hur "fattig" måste ma vara för att få ansöka om bidrag från majblommefonden?

• Anonym (majblomman)

Anonym...
    Jag vet faktiskt inte hur fattig man måste vara.
    Det kan du alltid ringa till majblomman och fråga om.
    Man ansöker om pengar till sitt/sina barn alltså,inte till sig själv.

• Anonym (ok)

har man råd med dator och bredband ska man kanske låta verkligt behövande få pengarna i stället

• Anonym (majblomman)

Jaså du.
    Inte för att du har med saken att göra men datorn har jag fått och bredbandet ingår i hyran!
    Så lägg ner.

Svar på tråden hur mycket från majblommefonden?