Är i v.30 å gått upp nästan 10 kg!!
v 29 +4 och har gått upp 9-10 kg!! är det för mycket?? vad "bör" man gått upp??
Blev ju nästan rädd för mig själv när jag tittade på vågen!
v 29 +4 och har gått upp 9-10 kg!! är det för mycket?? vad "bör" man gått upp??
Blev ju nästan rädd för mig själv när jag tittade på vågen!
ja det är helt normalt
Om du skulle ha gått upp FÖR mycket så borde din bm ha sagt detta till dig.
Vet inte om det finns några "borde" när det gäller viktuppgång, det är ju så individuellt.
Men det var väl inte så förtvivlat mycket? Själv gick jag upp 23 kg med första barnet. Och nästan allt försvann på BB, och resten två månader senare. Du behöver det där lite extra, för när du ammar så kommer allt försvinna och lite till.
Hej, Jag är i v.22, min utgångsvikt var 52,5kg (1,68 lång), nu väger jag 62,5kg, alltså gått upp 10kg!Helt sanslöst. Mvh/Lotta
När jag var i vecka 30 hade jag gått upp 10 kg, hjälp tänkte jag var ska detta sluta, nu är jag i vecka 39+ och har fortfarande bara gått upp 10 kg.
Hade gått upp 10-11 kg i v 31. Sist 7 kg då + mindre startvikt. Suck...Inget konstigt men jag vet med mig att jag frossar denna gg mot sist då jag var väldigt strikt + att jag är helt liggande pga hotande förtidsbörd=ingen motion. Lever du hälsosamt låter det bara bra, annars kan du ju som jag "fundera på " att äta lite mindre sött el onyttigt :)
"bör" enligt vaddå och vem då..?
Sånna här trådar tycker jag bara bidrar till vikthets och att alla skall jämföra sig med varandra... det är så tråkigt.. det är ju inte mycket man kan göra åt sin viktuppgång då man är gravid.. Tycker inte heller att det är helt kanon att se sig själv i spegeln alla dagar men man får påminna sig om att livet handlar om så mycket större saker än så.. Förlåt mitt trista svar. Du är säkert jättefin!! Lycka till!
Bara 10 kg? Jag låg på +30 innan Eliva var ute. Du går upp så mycket som du behöver, och om din kropp inte redan börjat göra det samlar den vatten nu.
Inget att oroa sig för.
är i vecka 25 och + 12 kg, gick upp tot 30 kg förra gången totalt, skulle vara skönt att inte gå upp så mycket denna gång... är kort så jag ser ut som en vandrande kubik ;)
Lycka till :)
+10 kg i vecka 27 här..