• Tainted

Hjälp fort! Kan man ersätta florsocker med något?

har gjort en kaka och håller på med glasyren så ska det vara 3.5 dl florsocker, vilket jag inte har hemma! kan man ersätta med något? har smått panik för jag tänkte överaska mamma för att hon var sån go barnvakt i helgen och hon kommer om ca 40 min...

• Svar på tråden Hjälp fort! Kan man ersätta florsocker med något?
  • jordgubbssaft

ne...jag tror absolut inte att det blir bra att använda socker istället för florsocker...du kanske ska hitta ngn annan glasyr..med blockchoklad eller ngt istället?

• Maria40

Strösocker är sötare ärn florsocker, därför blir det inte bra att ersätta den rakt av.

Håller med "jordgubbssaft" - testa något annat iställer, choklad, citronkräm, vaniljkräm, eller skicka någon till affären.

Du har ingen granne du kan låna av?

• Queen70

Du kan visst ta vanligt socker, men du måste mala den först så den får samma konsistens som florsocker, typ i en mortel. Kanske går fortare att kila ut å köpa florsocker :)

• Tainted

försökte med mortel men det hände inget :p tog vanligt socker, får bli vad det blir.. smakade lite innan jag ställde det på balkongen, knastrade gott :p jaja, det är tanken som räknas. tack för svaren!

Svar på tråden Hjälp fort! Kan man ersätta florsocker med något?