Ni får mycket gjort hör jag. Ska gå in och kolla din blogg sedan. Kul att ni köpt så mycket grejer. Det är ju det som tar sån tid sedan också, att inhandla allt. Hur vet man vad man ska ha egentligen? Jag menar vitvaror m.m. Och hur ska man planera köket? Puh, skönt att det är långt kvar till dess så man kan planera. Har ni fått hjälp av nån eller har ni planerat hela köket själva? Fixar ni allt själva eller lejer ni bort en del? Skönt att din sambo ska vara ledig.
Idag har vi slammat i en skorstenskanal som hör till den gamla vedspisen i köket. Vi tänkte elda i den i vinter för att hålla skorstenen i trim. Vi kan inte elda i pannan då vi har eldningsförbud. Sedan ska vi borra bergvärme till våren. En kamin ska vi också köpa. Vi har börjat att skrapat i trappen idag. Det var gammal heltäckningsmatta i den. Det gick rätt bra att skrapa. Den kommer att bli så fin när den är slipad och vitmålad.
Den där blåa tejpen låter som nåt bra.
Strax ska vi åka och köpa golv, det ska bli kul. Det kommer att bli sån förändring när golvet är lagt. Redan nu efter målningen känns det som ett annat hus. Mycket fräschare.

josssan84 skrev 2007-11-20 20:34:26 följande:
Hej, tänkte väl att du skulle hitta hit Låter skönt att ni kommit igång och snart skall ni ju flytta, kul!!!Vi har kört tejp när vi målat, men ingen vanlig målartejp utan en som är blå, den är skitbra. Skall höra mig för vad den heter och vart man köper den!Vi har ju fått en byggkredit som kommer täcka alla kostdaner som vi kommer göra tills då hela huset är klara, lagt upp en budget för varje rum och projekt och skall se till att hålla den.Fyndar en del, har köpt superbilligt klinkers å kakel till toan som de sålde ut.Sedan köket, köpte ett utställningskök i körsbär som står i källaren i det nya huset och väntas påatt monteras upp. Rostfria vitvaror står på elgiganten och väntar I helgen körde vi ut allt i köket så att bara stommen var kvar, nu skall det dras om el, läggas gips på golv och en vägg om skall tapetseras, de övriga väggarna skall panel upp och sedan parkett in. Sen kan vi sätta upp köket Ja mycket projekt och det känns sååå skönt att sambon skall va ledig och greja nu i vinter!Har även haft dit en panngubbe som skall sätta dit ny värmepump och en som skall sätta in en braskamin som vi också har fyndat på halva priset. Bra att ha ögonen öppna på utställningsobjekt som säljs - ett tips!Kolla på min blogg
jossan84.se, så kan ni följa vår renovering i bilder!Vi köper ju inte huset förän 30november så vi har bara tjuvstartat, huset är inte helt tomt eller städat utan det skall göras i helgen, då har jag även tänkt börja måla lite tak,skönt att ha gjort det innnan vägar och golv skall in!Vi elda med i helgen, hela det gamla köket och en del lister, det är mysigt och praktiskt!!