• SophiaG

Blödning och ont i vecka 6. Finns det någon solskens historia?!

Fick rosa på pappret i eftermiddags, nu blöder jag mer och har ont långt ner i magen. Som mensvärk ungefär.

Ska in på undersökning imorgon.

Finns det någon som har varit med om liknande och har en liten solskenshistoria att bjuda på?!

Är fullt medveten om att det antagligen är ett missfall, men så länge man inte har fått det bekräftat finns det ju ett litet litet hopp kvar.

• Svar på tråden Blödning och ont i vecka 6. Finns det någon solskens historia?!
  • MaijaO

Jo, jag hade störtblödning och mycket ont mellan v.6 och v.8. Resultatet blev ändå en välmående pojk född v.38+0. Så så länge som det inte är konstaterat så finns det en gnutta hopp.

• carola1977

Mammas grannes dotter fick en blödning tidigt, men det var troligen missfall av en tvilling. Härom veckan födde hon en fullt frisk pojke .

• BabyOrNot

jag lovar, du lär nog märka om det är ett missfall, jag fick såå jävligt ont så jag kunde nästan inte ens stå upp, blödde ej mycke, behövde aldrig ens ha en binda, det kom bara på pappret varje gång jag hade varit på wc, men smärtan var olidlig!

• Suzisuze

Ja, jag hade flera små röda- bruna blödningar med första barnet. Från vecka 5 till vecka 12. Var jätteorolig, å fick gå på två vaginala UL, men allt var OK. Flickan kom 6 dagar över tiden tom... frisk å underbar!! ;-
    Oroa dig inte. Tror att allt e bra med din bebbe!! Kram

• elvatolv

Just i v.6 började jag blöda och det kom även klumpar så vi var bombsäkra på att jag fått missfall. Vi åkte in för att få det kollat och det var inget missfall som hade skett. En vecka senare fick vi komma tillbaka och se det lilla hjärtat slå. Nu sitter jag här med min bebis i famnen som bli sex veckor imorgon.

Håller tummarna för dig!

• Suzisuze

Så det betyder INTE att du genomgår ett missfall nu bara för blod å ev mesnvärk. Det e väldigt vanligt i början av gravidteten-

• SophiaG

Tack allihopa för era svar!!!

Det ger mig lite hopp i alla fall!

Men jag är inställd på att det är missfall ändå, värken har tilltagit lite grann nu dessvärre. Men fortfarande skulle jag klassa det som mensvärk och inte värre än så.

Så jag är pessimistisk, då blir en god nyhet så mycket bättre och en tung kanske inte lika svår.

Tack igen för era svar, de värmer väldigt mycket!

Håll tummarna för mig imorgonbitti!

• Mupp

I min förra graviditet, blödning som varade i ca tre dagar i v.6. Resultat: en dotter som nu är 1,5 år.
    I denna graviditet, blödning i v.8, men sitter nu med magen i vädret i v.36.
    Vissa blöder utan att det är något fel. Håller tummarna för dig!

• OnceAndAlways

Jag bödde mkt många gånger under min graviditet fick åka in på ett antal VUL men barnet mådde bra och de kunde inte förklara varför jag blödde.. Nu har vår dotter äntligen tittat ut 42+3.
    Jag blödde mer eller mindre fram till v20 någonting. Blödde så fort jag lyfte ngt..

• carola1977

Jag hade en grym mensvärk i början så jag knappt kunde stå rakt men det var växtvärk.

• SophiaG

Nu har jag varit och gjort ultraljud och det var dessvärre missfall.

Det som är positivt är att allt såg fint ut i livmodern och det borde inte vara några problem att bli gravida snabbt igen då det var så tidigt i graviditeten den här gången.

Men det är jobbigt som fan så klart...

Nu har både jag och min man semester i alla fall, åker på smekmånad på fredag, nu med lite blandade känslor.... Men oj vad skönt det ska bli att bara komma bort och ha det lugnt och skönt i solen och bara rå om varandra.

Kram på er allihopa och på återseende hoppas jag med positiva nyheter!

• Rottis77
    SophiaG skrev 2007-11-21 10:22:22 följande:
    Nu har jag varit och gjort ultraljud och det var dessvärre missfall. Det som är positivt är att allt såg fint ut i livmodern och det borde inte vara några problem att bli gravida snabbt igen då det var så tidigt i graviditeten den här gången.Men det är jobbigt som fan så klart...Nu har både jag och min man semester i alla fall, åker på smekmånad på fredag, nu med lite blandade känslor.... Men oj vad skönt det ska bli att bara komma bort och ha det lugnt och skönt i solen och bara rå om varandra. Kram på er allihopa och på återseende hoppas jag med positiva nyheter!
    Nääääää, va tråkigt!!! Men det är ju skönt att ni ska åka på semester och få rå om varandra lite. Många kramar till er båda.
  • MaijaO

Ta hand om varandra

SophiaG skrev 2007-11-21 10:22:22 följande:
    Nu har jag varit och gjort ultraljud och det var dessvärre missfall. Det som är positivt är att allt såg fint ut i livmodern och det borde inte vara några problem att bli gravida snabbt igen då det var så tidigt i graviditeten den här gången.Men det är jobbigt som fan så klart...Nu har både jag och min man semester i alla fall, åker på smekmånad på fredag, nu med lite blandade känslor.... Men oj vad skönt det ska bli att bara komma bort och ha det lugnt och skönt i solen och bara rå om varandra. Kram på er allihopa och på återseende hoppas jag med positiva nyheter!
  • cyklisten

Hej Allihopa!
    Har just blivit medlem. Var så glad igår då mitt andra grav.test var pos (.5). Men glädjen var inte långvarig:( Redan igår kväll kom det blod på pappret, idag likaså. Nu på em kom det ngn koagel också. Hjälp är detta missfall??? Känner inte mkt smärta, en lindrig molande mensvärk. Smärtan har ändrat sin karaktär nu när det började blöda. Tidigare i veckan har jag haft ont i äggstockarna mer. Svårt att förklara. Ngn som vart med om liknande?

• elvatolv

Vad synd, TS... Hoppas det blir positiva nyheter för er snart!

• evesam

undrar hur det gick för dig sophia...:)

• evesam

oj..såg de nu...aj.....obeskrivligt

evesam skrev 2007-11-22 14:05:25 följande:
    undrar hur det gick för dig sophia...:)
Svar på tråden Blödning och ont i vecka 6. Finns det någon solskens historia?!