Apotekets amningspump....
Hejsan!
Tänkte höra om någon här har erfarenhet av apotekets amningspump?? Är den bra eller dålig?
Hejsan!
Tänkte höra om någon här har erfarenhet av apotekets amningspump?? Är den bra eller dålig?
Jag använde den. Tyckte den funkade bra. Hade köpt Avent Isis också, men jag använde som sagt apotekets. Lätt och funktionell. Lätt att ta isär och diska om jag minns rätt.
Den funkar, men det är ingen trevlig upplevelse. Man drar liksom ut mjölken, satsa på en dyrare. Jag köpte en avent isis ganska omgående. Den är toppenbra och bekväm.
Fast man kanske ska vänta med att köpa en dyrare kan jag tycka innan man vet hur stor användning man kommer ha av en pump, man kanske inte tänker pumpa så mycket. Fast om man t.ex. pumpar ut väldigt mycket, till en prematur eller så då skulle jag också satsa på en dyrare. Men om man bara ska pumpa någon gång ibland tycker jag apotekets duger bra.
Jag har bara hört dåligt om den, så den ska inte jag satsa på iaf.
Hade den med första barnet och den är inget h´jag rekommenderar köpte en från pur till tvåan och den tycker jag har fungerat bättre. Med Apotekets kändes det som att man skulle slita ut mjölken urbröstet ingen trevlig upplevelse
Det lilla jag använde den funkade den bra. Ett himla bra sug, mjälken bara sprutade ut.
Jag ÄLSKADE min.. Jag tror det e extremt viktigt att man gör rätt dock om man ska använda den. det tog ett tag innan jag fick ordning på det men sen funkade det superbra!
Vart kan man köpa en avent isis?
Jag började med apotekets men köpte en aventis efter ett tag. En väldigt stor skillnad!!!! På mig gjorde apotekets ont och slet ut mjölken till skilnad från aventis som pumpade ut den.
/M
Tycker apotekets är rena tortyren...
Apotekets funkade men är enligt mig en tortyrpump. Det beror på vad man skall ha den till. D v s om man bara skall använda den för att lätta på det värsta trycket så kan den nog vara OK. Om man tänker pumpa ut större mängder så tycker jag att Avents pump är mycket skönare. Om man inte vill köpa en ny dyr, så finns det begagnade på Blocket.
Den funkar bra, men det beror ju på hur ofta du tänker pumpa, jag hade inget behov alls av pump första 5 månaderna och därefter räckte det gott med apotekets, men ska du pumpa ofta kanske det är värt att satsa på en dyrare, om inte annat så för att dom oftast är lite enklare att använda. Men fundera alltså om du tror att du alls kommer behöva pump från början, det är absolut inget "must have" för alla.
Funkade jättebra för mig. Enkel och billig.
... det kan ta några dagar innan man fattar tekniken.
Näe... jag och min man är överens om att den nog skulle funka bättre som erektionspump (nu har vi då inte prövat... men läs det som ett uselt betyg till mjuka ömma bröst!)