• Anonym

Hur sen har din mens varit?

min mens är 3dagar sen, aldrig haft sen mens i hela mitt liv. hoppas verkligen den kommer.

hur sen har din mens varit, om du har regelbunden ocskå.

• Svar på tråden Hur sen har din mens varit?
  • Anonym (A)

Även om du brukar ha regelbunden mens, så kan ju mensen påverkas av olika saker, om du är stressad t ex. Jag brukar inte själv ha regelbunden mens, men en gång hade jag inte mens på 80 dagar o det var pga stress/oro.

• Twisted Angel
    Anonym (A) skrev 2007-11-20 19:42:38 följande:
    Även om du brukar ha regelbunden mens, så kan ju mensen påverkas av olika saker, om du är stressad t ex. Jag brukar inte själv ha regelbunden mens, men en gång hade jag inte mens på 80 dagar o det var pga stress/oro.
    Precis, den kan ju ta tid på sig att komma om man påverkas mkt av saker runt omkring.

Jag hade ingen mens på 4 månader en gång i tonåren. Var dock inte sexuellt aktiv då, så jag var inte direkt orolig, hehe. Det var skönt, för den försvann över hela sommaren, haha...  

Innan jag fick min senaste mens i helgen, så hade det gått 74 dagar sen förra. Det berodde antagligen oxå på stress och alla jobbiga tankar kring att bli med barn!
  • Anonym

får väl hoppas det e nått sånt då. men har stressat så himla mkt mer innan, nästan haft anorexi, och en massa annat, men mensen kom endå alltid på klockslaget..

• Twisted Angel
    Anonym skrev 2007-11-20 19:52:34 följande:
    får väl hoppas det e nått sånt då. men har stressat så himla mkt mer innan, nästan haft anorexi, och en massa annat, men mensen kom endå alltid på klockslaget..
    Jasså okej... ja, men kroppen kan bete sig väldigt konstigt ibland tyvärr!
  • Anonym

hoppas det.. så himla rädd och känner "symptomberna" på att jag e gravid.. men hoppas det e inbildning.

Twisted Angel skrev 2007-11-20 19:55:33 följande:
    Jasså okej... ja, men kroppen kan bete sig väldigt konstigt ibland tyvärr!
  • flowerLowa

en gång tog det 37 dagar... cykeln är normalt 28-30 dagar... va man nervös eller?

• Anonym

min varierar jämt men som längst så har det vart 190 dagar annars så brukar det ligga 45-50 dagar

• flowerLowa

anonym: OJ.. är det inte jobbigt.. försöker du bli gravid eller? ätit p-piller? vet du orsaken till det?

• Twisted Angel
    Anonym skrev 2007-11-20 20:26:19 följande:
    hoppas det.. så himla rädd och känner "symptomberna" på att jag e gravid.. men hoppas det e inbildning.
    Okej, du vill inte vara gravid eftersom du hoppas att det är inbillning!? Eller menar du att du VILL att det ska vara grav-symtom och du är gravid??
  • Anonym
    flowerLowa skrev 2007-11-20 20:29:24 följande:
    anonym: OJ.. är det inte jobbigt.. försöker du bli gravid eller? ätit p-piller? vet du orsaken till det?
    Jo det är skit jobbigt ärligt talat man vet aldrig när den skall komma

Jag åt p-piller samt mini piller men mådde pyton av dem.

Sedan blev jag gravid mot alla odds vilket var kul. För har man så oregelbunden mens så är det inte säkert att man kan få barn på egen hand utan måste ta hjälp av läkemedel för att få igång ägglossning med mera. Men vi har lyckats två gånger o har två fina barna o + även idag så läkaren på gyn är väldigt farsinerade
Svar på tråden Hur sen har din mens varit?