• Anonym (förtvivlad)

Herpes eller kondylom?

Känner mig helt förtvivlad, har fått utslag i underlivet. Har inte haft sex sedan slutet av september, och hade då haft samma partner sen juni. Innan dess två olika killar detta året, och innan dem hade jag en lång torka...

Kan ha haft ett enstaka utslag innan som jag tagit som en inflammerad talgkörtel, men denna gången är det många som sitter på de yttre blygdläpparna och på vulvan. De gör inte ont, kliar lite, men inte alls mycket och inte konstant. Men de är onekligen där... Mest en utbuktning, några med ljust vitt i mitten. Inte speciellt röda eller något (ni får ursäkta min noggranna förklaring, men vill inte undanhålla nåt). De är väl ca 6 st till antal, två större resten ganska små. Ungefär som finnar.

Kommer ha svårt att komma till klinik, men ska försöka få en tid som passar mig. Har precis börjat dejta en ny kille, men har inte haft sex med honom än tackolov.

Vad tror ni det kan vara? Har hört att även en svampinfektion kan ge utslag, men det är väl mest önsketänkande.

Sitter här och tycker det är tur att jag trivs med katten för det lär väl bli bara hon och jag hela livet, ingen kille kommer någonsin vilja ha mig nu...

• Svar på tråden Herpes eller kondylom?
  • Önskan

Om man ska lite på vad en kompis berättade så tror jag inte det är herpes, det lär kännas rejält! Och jag har herpes i näsan (besläktat virus) och det känns, så det tror jag inte att det är.

• Anonym (HE)

Ja kondylom låter det som det skulle kunna vara tyvärr. Jag har haft det och hade som vårtor på blygläpparna som inte kliade eller sved just något men ändå kändes obehagliga. Du ska absolut vänta med att ha sex tills du har fått komma till en mottagning och testat dig! Och OM det nu skulle vara kondylom, se till att vara jättejättenoga med att gå på alla cellprovtagningar i framtiden. Jag fick cellförändringar på livmodertappen pga kondylomen. Vill inte skrämma dig men bara be dig att vara jättenoga och försiktig och rädd om dig i framtiden!

• Anonym (förtvivlad)

Anonym (HE) skrev 2007-11-20 20:09:06 följande:

Ja kondylom låter det som det skulle kunna vara tyvärr. Jag har haft det och hade som vårtor på blygläpparna som inte kliade eller sved just något men ändå kändes obehagliga. Du ska absolut vänta med att ha sex tills du har fått komma till en mottagning och testat dig! Och OM det nu skulle vara kondylom, se till att vara jättejättenoga med att gå på alla cellprovtagningar i framtiden. Jag fick cellförändringar på livmodertappen pga kondylomen. Vill inte skrämma dig men bara be dig att vara jättenoga och försiktig och rädd om dig i framtiden!
    Jo jag har gått ofta på cellprovning hittills... Ska vaccineras mot HPV, men vi får se hur det blir nu.
  • Anonym (förtvivlad)

puffar lite...

har nu fått tid hos könsmottagningen men inte förrän på tisdag. dock så kliar det bara lite grann, det gör ju definitivt inte ont. däremot minns jag att jag hade svullna lymfkörtlar för några veckor sedan och det har jag läst händer ibland när man har herpes.

killen märkte att jag var off igår och det slutade med att jag berättade om min oro. tänkte ju att det är lika bra om det nu skulle visa sig vara något som jag kommer ha under en längre tid, och om han ville gå så var det ju bättre att det händer nu än sen när vi har nåt mer ihop. men han tog det jättebra, och var väldigt positiv. helt underbart! han sa att det inte förändrar något. är mycket lättad...

• Anonym (HE)

Men vad skönt för dig!!! Vad modig och bra du var!

• Anonym (förtvivlad)

Anonym (HE) skrev 2007-11-21 21:09:06 följande:

Men vad skönt för dig!!! Vad modig och bra du var!
    ja trodde ju aldrig jag skulle våga säga det, helst inte redan. men nu kan vi återgå till det normala, jag hade ju inte varit mig själv om jag inte berättat...
    om det nu av nån annan anledning inte fungerar mellan oss, så vet jag i alla fall att jag vågar säga det snabbt. och jag tycker nog att det är mest rättvist mot honom också. nu menar jag inte att man säger det på första dejten någolunda tidigt.

nu återstår det bara att komma fram till vad det är för skit...
  • Anonym (undrar)

Hej. Hur har det gått för dig?

• Anonym

tror du har kondylom, jag har haft det och det har varit superjobbigt. Det kliar ju så man blir vansinnig alltså!! Hade massor som spred sig i hela underlivet och bak i anuset oxå, uch. Men det går över och nu e jag symptomfri!

• Anonym (förtvivlad)

snälla ni är som bryr er!

det visade sig vara varken eller, utan mollusker (har en annan tråd om det nu). bra i jämförelse då det inte är lika smittsamt, man blir av med det helt och oftast då också immun mot det i framtiden. de frös bort dem (aj) så nu hoppas jag skiten försvinner.

• Anonym (snuttan)

hejsan...
    kondylom är som ett virus..det kan ligga latent i kroppen...du kan ha blivit smmittad av någon för ter år sedan. ha bara INTE sex med din partner så länge du har utslag..det är då de smittar som värst...ring gyn och beställ en tid..ungdomsmottagning om du är yngre...
    Hoppas det löser sig...

Kram "snuttan" (gynekolog)

• Anonym (snuttan)

hejsan...igen...svamp kliar otroligt mycket och du kan få myclet tjock och illaluktande flytningar,...låter dock inte som att det är det...och du kommer inte alls att bara få leva ihop med din katt....jag har själv kondylom och det har aldrig hindrat mig i mitt sexliv...idag är jag gift och har 2 barn så...kram

• Anonym (förtvivlad)

Anonym (snuttan) skrev 2007-12-13 20:47:51 följande:

hejsan...kondylom är som ett virus..det kan ligga latent i kroppen...du kan ha blivit smmittad av någon för ter år sedan. ha bara INTE sex med din partner så länge du har utslag..det är då de smittar som värst...ring gyn och beställ en tid..ungdomsmottagning om du är yngre...Hoppas det löser sig...Kram "snuttan" (gynekolog)
    tack för hjälpen, men om du läser inlägget innan ditt så ser du kanske att det var mollusker som nu frusits bort... jag åkte till könsmottagningen fortast möjligt, sådana hemskheter vill jag inte ha. visste dock inte om då att det fanns nåt som ens hette mollusker, men det var en bra överraskning.
  • Anonym (snuttan)

tjing igen.. :):):):)

såg inte ditt sista inlägg..skönt att det bara var mollusker..

ha det got.....kram

• Anonym (förtvivlad)

Anonym (snuttan) skrev 2007-12-13 20:52:01 följande:

tjing igen.. :):):):)såg inte ditt sista inlägg..skönt att det bara var mollusker..ha det got.....kram
    men det är ALLTID trevligt med folk som bryr sig, så TACK ändå
  • Anonym (undrar)

"snuttan"

Får jag besvära dig och läsa min tråd "kondylom igen...?"

Jag håller på och bli tokig på denna värk och klåda. Överväger att åka till akuten.

Svar på tråden Herpes eller kondylom?